حریف ساده برای حسین وفایی در مرحله اول اسنوکر مسترز اروپا ۲۰۲۳

حریف ساده برای حسین وفایی در مرحله اول اسنوکر مسترز اروپا ۲۰۲۳

پایگاه خبری فوتبالی- برترین و تنها اسنوکرباز حرفه‌ای ایران با رنک ۱۶ جهان، مسابقات مسترز اروپا ۲۰۲۳ را با بازی مقابل اسنوکرباز رنک ۷۹ جهان آغاز می‌کند.

به گزارش فوتبالی، بیست و پنجمین دوره اسنوکر مسترز اروپا از ۳۱ مرداد تا ۵ شهریور ۱۴۰۲ در نورنبرگ آلمان و در سالن کیا متروپل آرنا برگزار خواهد شد و یکی از ۱۷ مسابقه رنکینگ جهانی فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

پیش از این شان مورفی انگلیسی اولین مسابقه رنکینگ فصل را در رقابت موسوم به «لیگ قهرمانی ۲۰۲۳» فتح کرد.

حسین وفایی برترین و تنها ورزشکار حرفه‌ای ایران در رشته اسنوکر که در جایگاه ۱۶ رنکینگ جهانی قرار دارد، روز اول رقابت‌های خود را در مرحله یک سی و دوم از ساعت ۲۱:۳۰ برابر آلان‌ تیلور اسنوکرباز اهل لیورپول انگلیس آغاز می‌کند. این مسابقات دارای رنکنیگ است و می‌تواند در پیشرفت این ورزشکار حرفه‌ای ایران تاثیر بسیار مثبتی بگذارد.

آلان‌ تیلور ۳۸ ساله، رنک ۷۹ دنیا را به خود اختصاص داده است و برخلاف وفایی موفق به فتح هیچ یک از مسابقات رنکینگ جهانی نشده است اما حسین وفایی در فصل ۲۰۲۳ - ۲۰۲۲ موفق به کسب قهرمانی جهان و در فصل ۲۰۲۲ - ۲۰۲۱ به قهرمانی تورنمنت رنکینگ شوت اوت ۲۰۲۲ دست یافت.

در مسابقات مسترز اروپا تنها ۳ غیر بریتانیایی به نام‌های کن دوهرتی (ایرلند)، نیل رابرتسون (استرالیا) و فن ژنگی (چین) موفق به قهرمانی شده‌اند و انگلستان با ۱۴ قهرمان پر افتخارترین کشور است.

2636