عذرخواهی رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از رفتار جنجالی؛ فشار سنگین برای استعفا

عذرخواهی رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از رفتار جنجالی؛ فشار سنگین برای استعفا

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا با فشار شدیدی از سوی سیاستمداران، فعالان حقوق زنان و مردم این کشور برای استعفا مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، روبیالس به حدی از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان به وجد آمده بود که در مراسم اهدای مدال، کاملا از خود بیخود شد و رفتار عجیبی را در مقابل جنی هرموسو ستاره تیم زنان اسپانیا داشت.

ثبت شدن این تصویر توسط دوربین ها باعث شده تا این موضوع به بحث داغ رسانه های اسپانیا تبدیل شود. در حال حاضر "انجمن زنان پیشرو"، ایرنه مونترو (وزیر برابری جنسیتی در اسپانیا)، میکل ایستا (وزیر فرهنگ و ورزش اسپانیا)، اتحادیه ورزش حرفه ای زنان اسپانیا برخی از افراد و سازمان هایی هستند که خواستار استعفای روبیالس به خاطر رفتار ناخوشایند علیه یک زن ورزشکار شده اند.

روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا شب گذشته در اولین واکنش خود، بزرگنمایی این ماجرا را حاصل فشار بدخواهان خود دانسته بود که قصد تخریب او را دارند از طرفی ایکر کاسیاس کاپیتان سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا هم در توییتی کنایه آمیز در مورد این ماجرا نوشت:"تازه خبردار شدم: کسی استفعا داده یا نه؟ چیزی را از دست دادم؟"

البته به نظر می رسد که خود جنی هرموسو مشکلی با این اتفاق ندارد و هم او و هم مادرش خواستار آن شده اند که رسانه ها و مقامات بیشتر از این، ماجرا را کش ندهند و این را اتفاقی ساده دانسته اند. حتی در تصاویری که شب گذشته از رختکن تیم ملی اسپانیا منتشر شده است، در زمانی که روبیالس به بازیکنان تیم زنان اسپانیا اعلام می کند که برای پاداش قهرمانی به آنها سفر به ایبیزا را هدیه می دهد، یک نفر به شوخی فریاد می زند:" در ایبیزا جشن عروسی روبیالس و جنی را برگزار می کنیم!"

روبیالس بالاخره پس از فشارها در پیامی ویدیویی عذرخواهی کرد و گفت:" قطعا اشتباه کردم. در آن لحظه بسیار احساساتی شده بودم. باید از این اتفاق، درس بگیرم. وقتی که مدیر سازمان مهمی نظیر فدراسیون فوتبال اسپانیا هستی، باید بیشتر مراقب رفتارت باشی."

4125