واکنش سرمربی زنان انگلیس به احتمال جانشینی ساوتگیت

واکنش سرمربی زنان انگلیس به احتمال جانشینی ساوتگیت

پایگاه خبری فوتبالی - سارینا ویگمن سرمربی تیم زنان انگلیس به شایعه حضورش در تیم مردان و انتخابش به عنوان جانشین گرت ساوتگیت واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، ویگمن توانست انگلیس را برای دو دوره متوالی به فینال جام جهانی برساند. ویگمن در یورو 2017 با هلند با قهرمانی یورو رسید، در سال 2019 با هلند به نایب قهرمانی جام جهانی دست پیدا کرد و حالا همین مسیر را با انگلیس طی کرده است: قهرمانی در یورو 2022 و نایب قهرمانی در جام جهانی 2023.

ویگمن 53 ساله  دوران موفقی را در تیم های زنان هلند و انگلیس داشته و برخی می گویند که می تواند جانشین ساوتگیت در تیم مردان انگلیس شود چرا که احتمالا ساوتگیت بعد از یورو کناره گیری خواهد کرد. 

البته فوتبال مردان انگلیس تجربه استفاده از یک مربی زن را دارد. هانا دینگلی به طور مثال به عنوان مربی موقت در اردوی پیش فصل، هدایت باشگاه فارست گرین را به عهده گرفت.  ویگمن در مورد شایعه حضورش در تیم مردان انگلیس گفت:" چیزی برای گفتن در این باره ندارم."

مارک بولینگام مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال انگلیس در مصاحبه با دیلی اکسپرس به این شایعه واکنش نشان داد و گفت:" سارینا در تیم زنان انگلیس عالی کار کرده و عملکرد خوبی داشته است. به نظرم او برای این شغل بهترین است.  آیا فوتبال در مقابل ورزشهای دیگر در زمینه حضور مربیان زن در رده مردان عقب مانده است؟ از نظر من همین طور است اما به نظرم این شرایط عوض خواهد شد و به نظرم سارینا می تواند هر شغلی را در فوتبال دنیا داشته باشد. از عملکردش راضی هستم و امیدوارم که مدت زیادی با ما بماند. جانشینی ساوتگیت؟ چرا که نه؟ البته فعلا باید منتظر باشیم تا آن زمان برسد و بعدش شرایط را بررسی کنیم. "

4125