ارزیابی شتابزده؛ اشکال از مربی دروازه‌بان‌های تراکتور است؟

ارزیابی شتابزده؛ اشکال از مربی دروازه‌بان‌های تراکتور است؟

پایگاه خبری فوتبالی– تعریف و تمجیدهای اولیه از امیلیو آلوارز جایش را به تردید و سوال داده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از مهم‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در تابستان، حضور مربی دروازه‌بان‌های منچستر یونایتد در تراکتور تبریز بود. خیلی از کسانی که فوتبال ایران را دنبال می‌کنند پس از بررسی همه جابجایی‌ها در تابستان، انتقال امیلیو آلوارز به تراکتور را بزرگ‌ترین انتقال تابستانی فوتبال ایران دانستند.

 در روزهای پیش‌فصل هم تصاویر و فیلم‌های زیادی از تمرینات دروازه‌بان‌های تراکتور زیر نظر این مربی منتشر می‌شد و توجه علاقه مندان به فوتبال را به خودش جلب می‌کرد. 

در شروع فصل هم همه منتظر درخشش حسین پورحمیدی در دروازه تیم تبریزی بودند. به هر حال او یک فصل درخشان را در آلومینیوم پشت سر گذاشته بود و همه تصور می‌کردند این دروازه‌بان زیر نظر کسی که سال‌ها داوید دخیا را تمرین داده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت اما الان که دو هفته از لیگ گذشته وضعیت دروازه تراکتور اصلا تعریفی ندارد.

اولین نشانه‌ها در همان بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل بروز کرد. پورحمیدی روی چند گلی که تراکتور در بازی‌های تدارکاتی دریافت کرد اشتباهاتی داشت. اما آن روزها، روزهای مدارا و امیدواری بود. در دفاع از پورحمیدی و مربی‌اش می‌گفتند این اشتباهات در بازی‌های تدارکاتی طبیعی است و در بازی‌های رسمی و چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد.

اما تراکتور دو بازی مهم اول فصل را به سپاهان و پرسپولیس باخت. پورحمیدی یک اشتباه بزرگ در بازی با سپاهان داشت که منجر به گل سوم سپاهان شد. یک اشتباه بزرگ و وحشتناک هم در بازی با پرسپولیس مرتکب شد که باعث تک‌گل 3 امتیازی پرسپولیس شد.

بلافاصله بعد از این دو گل، سیل انتقادات در فضای مجازی به سویی پورحمیدی روانه شد. اما چند ساعت بعد از بازی تراکتور و پرسپولیس، سیب انتقادات تغییر کرد. حالا برخی از کارشناسان و منتقدان می‌گویند شاید اشکال کار در تمرینات آلوارز است. چون پورحمیدی در سال‌های گذشته چنین اشتباهاتی منجر نمی‌شد. 

منتقدان البته به شوخی به وضعیت داوید دخیا هم اشاره می‌کنند و می‌گویند احتمالا دلیل کنار گذاشته شدن دخیا از منچستر یونایتد و بدون تیم ماندن دخیا همین مربی است.

اما این تحلیل‌ها عجولانه به نظر می‌رسد. چون هر دو طرف ماجرا فضای جدیدی را تجربه می‌کنند. پورحمیدی از یک تیم کم‌حاشیه و کم‌خبر مثل آلومینیوم اراک به تیمی رفته رفته که بسیار پرطرفدار، پرخبر و پرحاشیه است. آلوارز هم از لیگ برتر انگلیس به ایران آمده است.

هر دو نفر نیاز به زمان دارند تا با فضای جدید، سبک کار و البته خصوصیات یکدیگر بیشتر آشنا شوند. به همین دلیل نمی‌شود با قاطعیت گفت مشکل از پورحمیدی است یا کار آلوارز ایراد دارد.

تجربه نشان داده بسیاری از ارزیابی‌های شتابزده روزهای اول فصل، اشتباه بوده است. باید زمان بگذرد تا بتوان قضاوت درست‌تری نسبت به عملکرد هر دو نفر داشت.

1359