نیمار، پرهزینه‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال، رونالدو سوم

نیمار، پرهزینه‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال، رونالدو سوم

پایگاه خبری فوتبالی - هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال به اندازه نیمار بین باشگاه ها پول جا به جا نکرده است.

به گزارش فوتبالی، الهلال برای خرید نیمار 90 میلیون یورو نقد به علاوه پاداش بر اساس عملکرد را به پی اس جی پرداخت.  نیمار در دوران فوتبالش برای انتقال میان باشگاه هایش 371 میلیون یورو جا به جا کرده است. او با 59 میلیون یورو از سانتوس به بارسلونا پیوست (بدون احتساب کمیسیون ها)، با انتقال 222 میلیونی به پی اس جی به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد و حالا راهی الهلال شده است.  با احتساب پاداش های انتقالش به تیم عربستانی، این بازیکن ممکن است که از مرز 400 میلیون یورو عبور کند. 

رتبه دوم متعلق به لوکاکو با 336.6 میلیون یوروست  که چلسی ( دو بار)، اورتون، منچستریونایتد و اینتر مجموعا چنین هزینه ای را برای انتقال های او پرداخته اند. رونالدو با 247 میلیون یورو سوم است که  گران ترین انتقال هایش با 94 میلیون یورو به رئال مادرید و با 117 میلیون یورو به یوونتوس بودند. عثمان دمبله با 220 میلیون یورو چهارم است که  هزینه 135 میلیونی بارسلونا برای خریدنش از دورتموند باعث شده تا در چنین رتبه ای باشد.

آلوارو موراتا مهاجم اسپانیایی با مجموع انتقالات 189 میلیون یورو پنجم است  که انتقال 66 میلیونی او از رئال مادرید به چلسی، بالاترین مبلغ انتقالش بوده است. فیلیپه کوتینیو با 180.3 میلیون یورو در رده بعدی است که انتقال 135 میلیونی او به بارسلونا باعث شده تا در رتبه بالایی قرار بگیرد. کیلیان امباپه به خاطر انتقال 180 میلیونی از موناکو به پی اس جی هفتم است،  گریزمان با  انتقال هایش در میان بارسلونا و اتلتیکو مجموعا 180 میلیون یورو برای باشگاه هایش خرج برداشته و آنخل دی ماریا با 179  و زلاتان ابراهیموویچ با 169.2 میلیون یورو در رده های بعدی هستند.

4125