ناقوس خداحافظی به صدا درآمد؛ 3 کهنه‌سوار در خط پایان

ناقوس خداحافظی به صدا درآمد؛ 3 کهنه‌سوار در خط پایان

پایگاه خبری فوتبالی- تغییر آئین نامه‌های مربوطه و تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها تأثیر مستقیم در لیست خرید و مازاد ۱۶ تیم داشته است. طبق قوانین جدید نقل و انتقالات  تعداد سهمیه بازیکنان با توجه به سن آنها تغییر کرد تا تأثیر مستقیم در جابجایی بازیکنان داشته باشد. 

کم‌شدن سهمیه بزرگسال در تیم‌ها به خداحافظی اجباری با بعضی از چهره‌های دوست‌داشتنی منجر شد. چهره‌هایی که شاید اگر قوانین براساس گذشته باقی می‌ماند شاید باز هم می‌توانستند جایی روی نیمکت مربیان محبوبشان برای دقایقی هنرنمایی و کمک تجربه‌شان به تیم پیدا کنند اما حالا مربیان مجبورند که نیروی جوانی را به قدرت تجربه ترجیح بدهند. 

سه بازیکن ملی‌پوش نامشان در این لیست پررنگ‌تر از بقیه است و باید آنها را هم به لیست بازیکنان بدون خداحافظی سروصدای فوتبال ایران اضافه کرد.

مسعود شجاعی

کاپیتان تیم ملی دوران فوتبالی‌اش را بدون تجربه حضور در سرخابی‌ها به پایان برد. او که در سال‌های پایانی به عصای دست ساکت الهامی تبدیل شده بود و حتی گفته می‌شد این فصل شاید به مس رفسنجان برود احتمالا باید کفش‌هایش را آویخته و رخت و لباس مربی‌گری را بردارد. البته شجاعی که در این دو، سه سال اخیر بحث خداحافظی‌اش مطرح شده و نشان داده که سماجت او بیش از این اخبار است. البته شاید این بار قانون جدید سمج‌تر از شجاعی باشد و در نهایت او را به راهی ببرد که به آن علاقه ندارد.

اشکان دژاگه

وقتی از اشکان دژاگه صحبت می‌کنیم در واقع از دو بازیکن صحبت می‌شود. یک بازیکن ملی با سابقه درخشان و بازی‌های درخشان‌تر و خاطراتی که با پوشیدن پیراهن تیم ملی رقم زد. بازیکن دیگر همانی که به لیگ برتر آمد و در تیم‌های باشگاهی‌اش خیلی کسی را غافلگیر نکرد. بازیکن اول حضورش را مدیون کارلوس کی‌روش است و بازیکن دوم را بیشتر به واسطه رفاقتش با مسعود شجاعی در ایران دیدیم. حالا او بار دیگر شاید باید دنباله‌رو رفیق قدیمی‌اش شود و با هم جاده فوتبال را به پایان برسانند.

محمدرضا خلعتبری

احتمالا لیست بلندبالای باشگاه‌های پرتعداد خلعتبری را باید تمام‌شده دانست. یکی از مارکوپولو‌های فوتبال ایران حالا باید ماجراجویی‌اش در فوتبال ایران را تمام‌شده بداند. با رفتن او لیگ برتر یکی از معدن‌های تجربه‌اش را از دست خواهد داد. بازیکنی که متن  و حاشیه و تکنیک و همه چیز را یک‌جا داشت و شاید حضور او در قامت مربی یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی باشد که بتوان انتظار آن را کشید.

4326