تراکتور صفر - پرسپولیس یک/ هدیه پورحمیدی به قرمزهای تهران/ خمز روی لبه تیغ!

تراکتور صفر - پرسپولیس یک/ هدیه پورحمیدی به قرمزهای تهران/ خمز روی لبه تیغ!

پایگاه خبری فوتبالی- پاکو خمز باز هم در تبریز مقابل یحیی گل‌محمدی باخت.

به گزارش فوتبالی، در مهمترین بازی هفته دوم لیگ برتر تراکتور در حالی میزبان پرسپولیس بود که با برتری تیم تهرانی همراه شد. با این نتیجه پاکو خمز باز هم به همتای خود در پرسپولیس باخت و نتوانست مانع ورود تیمش به بحران شود. حالا تراکتور باید بعد از دو شکست در شروع فصل جدید خود را برای مصاف با الشارجه امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان کند.

در ادامه گزارشی از مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را مرور کنید ..

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد نادری (سعید آقایی 53)، سید مهدی حسینی (سعید کریم آذر 77)، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین (امیرحسین حسین زاده 66)، آلوارو خیمنز (محمد قنبری 66)، سیامک نعمتی (مهدی هاشم نژاد 66) و عارف رستمی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی زادگان، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (میلاد سورگی 85)، سعید صادقی (گولسیانی 3+90)، مهدی ترابی (مسعود ریگی 85)، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری و شهاب زاهدی (محمد عمری 75).


حواشی مسابقه:

* جدال قرمزهای تبریز و تهران بعد از دو فصل قرار است بار دیگر در حضور تماشاگران برگزار شود. اتفاقی که آخرین بار باعث شد بازی نیمه تمام رها شود.

* ازدحام هواداران تبریزی در مسیر منتهی به ورزشگاه زیاد است و این مساله باعث نارضایتی یحیی گل‌محمدی از وضعیت اسکورت و ورود تیمش به ورزشگاه شده است.

* سرعت اینترنت در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بسیار پایین است.

* کادر فنی پرسپولیس بعد از ورود به ورزشگاه از وضعیت چمن مسابقه بازدید کردند.

* پاکو خمز سرمربی تراکتور با دستیاران یحیی گل‌محمدی خوش و بش کوتاهی انجام داد.

* در حالی که اعلام شده بود بازی از ساعت 18:45 آغاز خواهد شد اما به دلیل تاخیر در ورود تیم‌ها به ورزشگاه، سوت آغاز بازی با تاخیر زده خواهد شد.

* هر بار که توپ به علیرضا بیرانوند می‌رسد با واکنش منفی هواداران تراکتور همراه می‌شود.

* هواداران تبریزی حاضر در ورزشگاه بعد از گل اول پرسپولیس، پورحمیدی را تشویق کردند و شعار "عیبی یوخ" سر دادند.


خلاصه بازی:

با شروع بازی، پرسپولیس بازی مالکانه‌ای داشت و تراکتوری‌ها مجبور بودند با خطاهای متعدد در زمین خودی جلوی حملات حریف را بگیرند. با این حال چند ضربه ایستگاهی و کرنر شاگردان گل‌محمدی راه به جایی نبرد تا رفته رفته تراکتور خودش را در زمین پیدا کند.

در پانزده دقیقه دوم این نیمه تراکتور بیشتر روی دروازه حریف ظاهر شد اما در اکثر نبردها مدافعان پرسپولیس برتر بودند. از دقیقه 40 به بعد ضرباهنگ هجومی دو تیم بیشتر شد و در این بین تراکتور نسبت به پرسپولیس صاحب موقعیت‌های بهتری شد اما این شاگردان گل محمدی بودند که در یکی از حملات خود روی اشتباه مرگبار و عجیب حسین پورحمیدی به گل اول بازی رسیدند.

در نیمه دوم تراکتور بازی را بهتر شروع کرد و در همان 5 دقیقه ابتدایی می‌توانست گلزنی کند اما ضربه ریکاردو آلوز با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه بازی هر دو تیم خلق موقعیت‌هایی داشتند اما همگی در زدن ضربه نهایی ناکام ماند تا بازی با همان نتیجه نیمه اول به پایان برسد.


کارت زرد: -

کارت قرمز: -

گل‌های بازی: سعید صادقی (42)

نیمه اول:

* سوت شروع بازی با 15 دقیقه تاخیر زده شد.

دقیقه 6: کرنر ارسالی سروش رفیعی توسط مدافعان تراکتور برگشت داده شد و به مهدی ترابی رسید و شوت خطرناک او در دو مرحله توسط پورحمیدی مهار شد.

دقیقه 8: سعید صادقی در حالی که روی ضد حمله می‌توانست بازیکن خودی را صاحب توپ کند در ارسال سانتر دقت نکرد و توپ او با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 16: تیم تراکتور چسبیده به محوطه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد. ضربه بازیکن تراکتور در این صحنه به دیوار دفاعی برخورد کرد و روی فعل و انفعالات بعدی تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 20: ارسال خطرناک به درون محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه سر پورعلی گنجی دفع شد.

دقیقه 24: پاس رو به جلوی خیمنز قبل از رسیدن به مهاجم تراکتور توسط پورعلی گنجی قطع شد تا باز هم این مدافع یک حمله خطرناک دیگر تیم میزبان را خنثی کند.

دقیقه 28: ضربه ایستگاهی ریکاردو آلوز با عبور از بالای دیوار دفاعی با اختلافی اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.

* دقیقه 30: وحید امیری بعد از سوت داور به توپ ضربه زد تا بین او و شجاع خلیل زاده درگیری کوتاهی رخ دهد.

دقیقه 34: گوتساوو روی تیر یک دروازه پرسپولیس ضربه سر زد که به تیر دو رسید اما قبل از هر چیزی پرسپولیسی‌ها توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه 35: پاس هنزمندانه و خطرناک ریکاردو آلوز تراکتور را در موقعیت گلزنی قرار داد اما قبل از اینکه توپ به گوتساوو برسد، در آخرین لحظه مدافعان پرسپولیس توپ را قطع کرده و به کرنر تبدیل کردند.

دقیقه 40: ضد حمله پرسپولیسی‌ها به یک موقعیت طلایی تبدیل شد. در این صحنه سرلک با سر توپ زدن پورحمیدی را از پیش رو برداشت اما تکل محمد نادری اجازه نداد توپ او به گل تبدیل شود. در ادامه توپ به سعید صادقی رسید که شوت او دقت لازم را نداشت و راه به جایی نبرد.

(گل اول پرسپولیس) دقیقه 42: اشتباه عجیب و غریب پورحمیدی در خروج از دروازه و محوطه جریمه باعث شد توپ جلوی پای سعید صادقی قرار بگیرد و این بازیکن به راحتی دروازه تراکتور را باز کند.

گل اول پرسپولیس به تراکتور

* برای نیمه اول بازی، سه دقیقه وقت تلف شده منظور شد.

دقیقه 3+45: مهدی ترابی به خوبی وارد محوطه تراکتور شد و روی پاس یک و دو با وحید امیری مجدد صاحب توپ شد و در حالی که به زیبایی توپ را روی خط دروازه پورحمیدی فرستاد اما هیچ بازیکنی از پرسپولیس حضور نداشت تا دومین گل را به ثمر برساند.

نیمه دوم:

دقیقه 50: ضربه ریکاردو آلوز به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و با بدشانسی تراکتوری‌ها به گل تبدیل نشد.

دقیقه 60: ضربه بلند اوت دستی توسط وحید امیری به بازیکنان پرسپولیس رسید و صحنه‌ای خطرناک روی دروازه تراکتور خلق شد اما به سرانجام نرسید.

دقیقه 61: مهدی ترابی در موقعیت خوبی قرار گرفت و قصد داشت از زوایه بسته گلزنی کند اما توپ او دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 63: مهدی ترابی روی ضربه ایستگاهی قصد داشت به شکل مستقیم دروازه حریف را باز کند که با دفع ناقص پورحمیدی همراه شد و توپ دوباره به پرسپولیسی‌ها رسید اما در نهایت تبدیل به اوت شد.

دقیقه 67: محمد قنبری به خوبی توپ را از میلاد سرلک گرفت و در شرایطی که می‌توانست به راحتی با پاس به بازیکنان خودی موقعیت گل ایجاد کند اما ضربه‌ای بی‌دقت زد که عرض زمین را طی کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 68: امیرحسین حسین زاده از داخل محوطه پرسپولیس اقدام به سانتر کرد اما مهدی هاشم نژاد قدر این فرصت را ندانست و با یک ضربه نمایشی آن را از دست داد.

دقیقه 74: ضربه ایستگاهی مهدی ترابی در اختیار حسین پورحمیدی قرار گرفت.

دقیقه 83: مهدی ترابی روی ضربه کرنر توپ را به روی دروازه تراکتور فرستاد که با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی همراه شد اما واکنش پورحمیدی و تیر دروازه تراکتور مانع گلزنی این بازیکن شد.

دقیقه 87: مرتضی پورعلی گنجی در شرایطی نامتعادل روی توپ ارسالی به درون محوطه تراکتور ضربه زد که راه به جایی نبرد.

دقیقه 90: محمد قنبری بعد از حرکت در عرض محوطه پرسپولیس اقدام به شوت‌زنی کرد و توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. قنبری در این صحنه می‌توانست به دیگر بازیکنان تراکتور پاس بدهد.

* پنج دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم منظور شد.

6442