پیش‌بازی منچسترسیتی - سویا؛ ناکام ترین تیم تاریخ سوپرکاپ در مقابل برنده سه گانه

پیش‌بازی منچسترسیتی - سویا؛ ناکام ترین تیم تاریخ سوپرکاپ در مقابل برنده سه گانه

پایگاه خبری فوتبالی – دو تیم منچستر سیتی و سویا، امشب از ساعت 22:30 به وقت ایران، در قالب رقابت های سوپرکاپ اروپا، روبروی هم صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، شاگردان گواردیولا فصل پرشکوهی را پشت سر گذاشتند و بالاخره پس از 7 سال حضور و تلاش‌های این سرمربی اسپانیایی، موفق شدند تا با پیروزی 1-0 در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی دست پیدا کنند. این تمام ماجرا نبود و سیتیزن‌ها با قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و جام حذفی انگلستان، منچستر سیتی را به دومین تیم انگلیسی تاریخ پس از منچستر یونایتد در سال 1999 تبدیل کردند که موفق به کسب سه گانه اروپایی می‌شود.

در طرف دیگر تیم اسپانیایی سویا قرار دارد که شاید در رقابت‌های سالیان اخیر لالیگا در حد و اندازه‌های یک مدعی قهرمانی نبوده باشد اما  وقتی صحبت رقابت‌های لیگ اروپا به میان می‌آید، سویا با 7 عنوان قهرمانی در این صحنه بین المللی، پرافتخارترین تیم دنیا در این زمینه به شمار می‌آید.

باهم چند نکته درباره هر دوتیم را بررسی خواهیم کرد. 

منچستر سیتی در هر چهار تقابل خود مقابل سویا که همگی در لیگ قهرمانان اروپا بوده، پیروز شده است و از طرف دیگر سویا بیش از هر تیم دیگری در رقابت های سوپرکاپ اروپا بازنده بوده و پس از اولین بازی اش در سال 2006، که با برد این تیم اسپانیایی هم همراه بود، تمام 5 بازی بعدی آن را به حریفان خود واگذار کرده است.

با توجه به اینکه منچستر سیتی در 13 بازی اخیر اروپایی خود شکست ناپذیر بوده است و این آمار که از 10 بازی اخیر سوپر کاپ اروپا، در 9 بار آن، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا موفق شده تا بر قهرمان لیگ اروپا غلبه کند، به نظر کفه ترازو کاملا به سمت منچستر سیتی سنگینی می‌کند اما فوتبال همیشه به طرفدارانش یادآوری کرده است که چقدر می‌تواند غافلگیر کننده باشد و باید دید کدام تیم از این میدان جنگ سربلند بیرون خواهد آمد.

2102