ورزشگاه نیوکاسل میزبان بازی‌های تیم ملی عربستان می‌شود

ورزشگاه نیوکاسل میزبان بازی‌های تیم ملی عربستان می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - ورزشگاه سن جیمز پارک متعلق به باشگاه نیوکاسل قرار است که میزبان دو بازی دوستانه تیم ملی عربستان در شهریور ماه باشد.

به گزارش فوتبالی، عربستانی ها با پرداخت 305 میلیون پوند در سال 2021 سهام باشگاه نیوکاسل را خریدند و بعد از آن از تیمی قعرنشین به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.  در زمان رسمی شدن  فروش سهام، مدیران لیگ انگلیس مدعی شده بودند که شرکت سرمایه گذاری عربستان که سهام نیوکاسل ار خریده، ربطی به دولت عربستان ندارد و باشگاه نیوکاسل توسط دولت عربستان کنترل نمی شود.

اما رفتار عربستانی ها در ماه های اخیر به خوبی نشان می دهد که دولت عربستان همه کاره باشگاه نیوکاسل است.  در حقیقت ورزشگاه سن جیمز پارک قرار است که میزبانی دو بازی آینده تیم ملی عربستان در اواسط شهریور ماه مقابل کاستاریکا و کره جنوبی را به عهده داشته باشد. 

در بیانیه باشگاه نیوکاسل آمده است:" کشور عرستان که کشوری عاشق فوتبال است، سال گذشته در جام جهانی با غلبه بر آرژانتین، نگاه دنیا را به خود جلب کرد."

تیم ملی عربستان در حال حاضر برای بازیهای جام ملت های آسیا آماده می شود که در زمستان به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.  هفته گذشته  ریچارد مسترز مدیر اجرایی لیگ انگلیس مدعی شده بود که دولت عربستان در حال حاضر کنترلی بر باشگاه نیوکاسل ندارد و شرکت سرمایه گذاری سعودی یک شرکت مجزا از دولت این کشور است. 

4125