اقدام ارزشمند ایفمارک و روابط عمومی فدراسیون فوتبال؛ این بهترین هدیه روز خبرنگار بود!

اقدام ارزشمند ایفمارک و روابط عمومی فدراسیون فوتبال؛ این بهترین هدیه روز خبرنگار بود!

پایگاه خبری فوتبالی - هفته گذشته که مصادف با روز خبرنگار بود تعداد زیادی از اهالی رسانه به محل ساختمان ایفمارک در مجموعه ورزشی آزادی رفتند و تست‌های ایفمارک را پشت سر گذاشتند.

به گزارش فوتبالی، یکی از کارهای خوبی که در سال‌های اخیر پیش از شروع لیگ انجام می‌شود حضور بازیکنان و مربیان تیم‌ها در تست‌های پزشکی ایفمارک است. با توجه به مشکلات اساسی و پایه‌ای زیادی که برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی در ایران دارد، شرکت در تست‌های پزشکی ایفمارک اقدامی فراتر از سطح فوتبال ایران به نظر می‌رسد و باید از کسانی که باعث و بانی این کار ارزشمند بودند تشکر کرد.

در سال‌های اخیر و با افزایش مرگ و میر و حتی مصدومیت‌های شدید در میان بازیکنان فوتبال، پایش و رصد سلامتی فوتبالیست‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برای همه فوتبالیست‌ها و مربیان لیگ برتر یک پرونده جداگانه و با جزئیات در ایفمارک وجود دارد که می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت آنها شود.

اما امسال برای اولین بار ایفمارک به ریاست دکتر زهره هراتیان و پس از هماهنگی های روابط عمومی فدراسیون فوتبال به مدیریت امیر مهدی علوی، این تصمیم خوب گرفته شد که از خبرنگارانی که وظیفه پوشش خبری مسابقات فوتبال در ایران را دارند هم تست‌های سلامتی بگیرد. برای همین هفته گذشته که مصادف با روز خبرنگار بود تعداد زیادی از اهالی رسانه به محل ساختمان ایفمارک در مرکز ملی فوتبال ایران رفتند و تست‌های ایفمارک را پشت سر گذاشتند.

این اقدام از این جهت ارزشمند و قابل توجه بود که خبرنگاران هم فعالیت زیادی در جریان مسابقات دارند و قطعا اطلاع از وضعیت سلامتی بدنی برای آنها هم اهمیت زیادی دارد. در جریان همین تست‌ها بود که عده‌ای از خبرنگارها متوجه وجود مشکلات کوچک و بزرگی در سلامتی خودشان شدند و هشدارهای لازم توسط پزشکان ایفمارک به آنها داده شد و حالا آنها باید پیگیری کنند تا سلامتی شان به مخاطره نیفتد

در روز خبرنگار اخبار ناامید کننده‌ای درباره هدیه به خبرنگاران منتشر شد. هدایایی که در قالب کارت هدیه، بیشتر توهین آمیز و تحقیر کننده به نظر می‌رسید اما خبرنگارانی که در تست ایفمارک شرکت کردند این هدیه را بهترین هدیه‌ای تا امروز در روز خبرنگار گرفته‌اند می‌دانند.

1359