سرآسیایی: هواداران در دو بازی خانگی یاورمان باشند

سرآسیایی: هواداران در دو بازی خانگی یاورمان باشند

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم مس رفسنجان ابراز امیدواری کرد تیمش با حمایت های همه جانبه بتواند روزهای خوبی را در لیگ بیست و سوم پشت سر بگذارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روابط عمومی و رسانه باشگاه مس رفسنجان، مجتبی سرآسیایی مربی تیم فوتبال مس رفسنجان صبح امروز(دوشنبه) میهمان حضوری برنامه صدای ورزش رادیو رفسنجان بود و درباره موضوعات مهمی پیرامون نارنجی پوشان لیگ برتر صحبت کرد.

مربی مس رفسنجان در ابتدای صحبت های خود گفت: شرایط خوبی از لحاظ پیش فصل داشتیم؛ تمرینات خود را هم زود شروع کردیم. دو اردوی خوب برگزار کردیم؛ یک اردوی بدنسازی پرفشار در سرچشمه و سپس در ارمنستان چند بازی دوستانه داشتیم. در تهران تمرینات خوبمان را زیر نظر آقای الهامی همراه با بازی های دوستانه مناسب و پرفشار جلو بردیم و آماده شروع لیگ شدیم.

او با اشاره به دیدار با هوادار در هفته اول لیگ برتر تاکید کرد: بازی ما با تیمی بود که نسبت به فصل قبل پرمهره تر شده است. بازی خوبی داشتیم و تلاش زیادی کردیم و موقعیت های زیادی هم ایجاد کردیم، اما به نتیجه دلخواه مان که همان کسب سه امتیاز بود دست پیدا نکردیم. با این حال بازی بیرون از خانه بود، یک امتیاز هم برای شروع بد نبود. انشاالله در ادامه نتایج بهتری را کسب کنیم.

سرآسیایی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره آرامش خاص ساکت الهامی سرمربی مس رفسنجان در کنار زمین بیان کرد: باید دوباره به آقای الهامی و خانواده ایشان تسلیت بگویم. حادثه تلخ و ناگواری برای ساختمان ناایمن در تهران رخ داد و عموی آقای الهامی زیر آوار آن ساختمان ماندند و این اتفاق شوک بزرگی برای آقای الهامی بود. چون قرابت و نزدیکی زیادی به ایشان داشتند و ما که ساعات زیادی را در کنار ایشان در روز سپری می کنیم، شاهد بودیم که یک شوک روحی بزرگ به آقاساکت وارد شد که فکر می کنم در طول بازی کاملا تحت تاثیر این مساله بود.هنوز هم ایشان شرایط روحی مناسبی ندارند ، البته آقا ساکت انسان بزرگی هستند و این فضا را به خوبی مدیریت می کنند. انشاالله تاثیرات این مساله زودتر رفع شود.

مربی مس رفسنجان درباره حضور ستاره های پرتعداد در ترکیب نارنجی های لیگ برتر تاکید کرد: در بحث کار تیمی مهم ترین مساله این است که همه نفرات (چه سرشناس ها و چه آنهایی که تجربه کمتری دارند) در بالاترین شرایط کارآیی بیشتری داشته باشند. ما بازیکنان خوب زیادی داریم که قابلیت بالایی دارند. چیزی که برای یک مربی و یک تیم مهم است، این است که همه بازیکنان در خدمت تیم باشند و به معنای واقعی تیم باشیم که خداراشکر همه نفرات زیر نظر آقای الهامی بهترین شرایط را دارند و تمام وجود خودرا برای موفقیت می گذارند. قلب بزرگ بر تیم حاکم است تا بتوانند با تلاش زیاد این تیم را در جایگاه خوبی قرار بدهند و بتوانند دل مردم خوب رفسنجان را شاد کنند.

سرآسیایی درباره دیدار مس رفسنجان با نساجی در هفته دوم لیگ که تیم سابق ساکت الهامی و سابقه قهرمانی با این تیم را دارد، گفت: همیشه در صحبت های آقای الهامی و خاطرات شان ، نساجی نقش زیادی دارد. پررنگ ترین افتخار نساجی هم در زمان سرمربیگری آقای الهامی رقم خورده و همیشه به بزرگی و نیکی از این تیم و مدیریت و مردم قائمشهر یاد می کنند. همواره این گونه تقابل ها جذاب است و حساسیت های خاص خودش را دارد چون انگیزه های زیادی وجود دارد. آقای الهامی هم استثنا نیست البته برای ما هر بازی برای ما شرایط خاص خودش را دارد و نمی توانیم از این بگذریم که اولین بازی ما در رفسنجان است و با حضور تماشاگران باید مصمم تر شویم تا بتوانیم در حضور مردم خوب رفسنجان و استقبال پرشور آنها، سه امتیاز بازی را با بهترین کیفیت فوتبالی بگیریم.

مربی مس رفسنجان درباره اخراج سجاد شهباززاده در بازی گذشته مقابل هوادار و این پرسش که آیا این بازیکن باتجربه می تواند به شرایط خوب گذشته اش برگردد، بیان کرد: آنچه ما از سجاد شهباززاده سراغ داریم و آنچه از بدو ورود او در تمرینات دیدیم، اوج انگیزه او برای درخشش بوده است. قابلیت های سجاد مثال زدنی است و ما او را از فضایی که باید باشد، دور نمی بینیم. اینکه پارسال به هر دلیلی کمتر بازی کرده و شرایط خوب برایش ایجاد نشده، مهم نیست. او قطعا بازیکن بزرگی است و شاید در یک بازه زمانی کوتاه به خاطر بازی نکردن از فضا دور بوده، اما ما می بینیم که شرایط خوبی دارد. سرآسیایی ادامه داد: با وجود اینکه اخراج شهباززاده برای ما در طول بازی خوشایند نبود و این اتفاق در اوج حملات ما روی دروازه حریف اتفاق افتاد اما بد نیست از یک منظر دیگر ماجرا را ببینیم. آنقدر انگیزه بازیکنان ما بالا بود که حتی وقتی ده نفره شدیم هم موقعیت های عالی روی دروازه هوادار داشتیم که می توانستیم برنده باشیم. از این منظر هم نگاه کنیم که چقدر سجاد پرانگیزه است که شاید مدلی که از او در تیم های دیگر ندیدیم اینجا می بینیم. نوع فوتبال او در مس و زیر نظر ساکت الهامی یک مدل دیگری از فوتبال است که به ما ثابت کرد چقدر برای رسیدن به قله خودش و تیم زحمت می کشد. این انگیزه زیاد سجاد را نشان می دهد که اینقدر فیزیکی و پرقدرت ظاهر می شود.

مربی مس رفسنجان در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات شرکت مس ایران تاثیری روی عملکرد تیم داشته یا خیر، گفت: این سوال مدیریتی است و در حیطه وظایف من خارج است، اما چون خودم مدتی کار مدیریتی کردم و در تیم پدیده مشهد فعالیت داشتم، استنباطم این است که نقش این عزیزانی که در راس مدیریت قرار می گیرند بسیار تاثیرگذار است. قبل از تغییر و تحولات جناب رستمی در شرکت مس حضور داشتند که یکسری مشکلات عمده در باشگاه ها وجود داشت. با تحولات ایجاد شده آقای دکتر خرمی شاد مدیر مجموعه شرکت مس شدند و آقای خلیلی هم اضافه شدند. آقای دکتر خلیلی در زمانی که من سه سال پیش در خدمت مجموعه مس و مردم رفسنجان بودم، نقش بزرگی در موفقیت های باشگاه های مس داشتند. این تغییرات مدیریت نوید روزهای خوبی را در آینده به ما می دهد.

سرآسیایی همچنین گفت: برخلاف میل باطنی ام باید اشاره ای به مشکلات مالی بکنم. ما درگیر برخی مسائل مالی هستیم که حالا شاید چون حیطه فنی ندارم نباید حرفی بزنم، اما این مساله در حیطه فنی هم تاثیرگذار است. این اتفاق خوبی نیست که در ابتدای فصل از نظر مالی و درصد پرداختی شرایط مناسبی نداریم. بچه هایی که بودند از سال قبل مبلغی را طلبکار هستند. این که حرفی نمی زنند به خاطر اعتمادی است که به مجموعه مس و مدیریت باشگاه آقای دکتر پورمحمدی و اقای فتاحی و سایر دوستان دارند. ما می بینیم که این عزیزان همه روزه با تلاش زیاد به دنبال حل مشکلات هستند و پیگیری می کنند. با این حال باید بگویم هرچیزی سر زمان خودش تاثیرگذاری زیادی دارد. ما الان نیاز به کمک مالی و انرژی مدیریتی از طرف کارخانه مس و نماینده های شهر داریم. در خواست خودم به عنوان کوچکترین فرد تیم فوتبال مس رفسنجان این است که بزرگواران حاضر در راس مجموعه شرکت مس مشکلات را مرتفع کنند. بچه های ما تا الان یک کلمه هم درباره این مسائل حرف نزدند و این جای تقدیر دارد. بچه ها به خاطر اعتماد به مدیریت و به خاطر مردم رفسنجان هیچ وقت در این خصوص صحبت نکردند. این زنگ خطر را هم به صدا در می آورم که اگر این مسائل حل نشود، شاید مشکلاتی را ایجاد کند.

مربی مس رفسنجان در پایان با اشاره به حضور هواداران در ورزشگاه طی دو بازی خانگی آینده افزود: من فکر می کنم هواداران یکی از اضلاع مهم برای موفقیت یک تیم هستند. این هواداران انرژی بسیار زیادی دارند و خواهشم از آنها این است که انرژی خود را از ما دریغ نکنند و کنار ما باشند. در این دوبازی مهم به آنها نیاز داریم و امیدوارم بتوانیم به معنای واقعی میزبان باشیم.

1999