سیاست فوتبال قطر در نقطه مقابل عربستان؛ جذب جواهرات آینده‌دار دنیا

سیاست فوتبال قطر در نقطه مقابل عربستان؛ جذب جواهرات آینده‌دار دنیا

پایگاه خبری فوتبالی - پول عربستانی ها بازار نقل و انتقالات را متحول کرده است. در حقیقت این لیگ بسیاری از بازیکنان سرشناس فوتبال اروپا را جلب کرده اما به نظر می رسد که قطر با سیاست متفاوتی وارد بازار نقل و انتقالات شده است.

به گزارش فوتبالی، لیگ قطر تصمیم گرفته که به جای جذب ستارگان سرشناس، به سراغ خرید استعدادهای جوان بخرد. یکی از جواهراتی که به تازگی به قطر مهاجرت کرده، سیمو کداری مدافع میانی 18 ساله سابق اسپانیول است که با قراردادی پنج ساله راهی لیگ قطر شده است. 

آنترو هنریک مدیر ورزشی سابق پی اس جی که در حال حاضر به عنوان مشاور لیگ قطر استخدام شده است، با مدیران ورزشی همه باشگاه های لیگ دسته اول و دوم قطر در تماس است و به باشگاه ها در مورد خرید بازیکنان خارجی مشورت می دهد. آنترو همان کسی است که در سال 2017 ، امباپه را از رئال مادرید ربود و او را به پی اس جی برد. 

هنریک در حال حاضر 30 استعدادیاب را  در آمریکای جنوبی و اروپا استخدام کرده است و هدف آنها، جذب استعدادهای جوان فوتبال دنیا به لیگ قطر است. او پیش از این در پورتو با همین فرمول نتیجه گرفت و استعدادهایی نظیر اندرسون، په په، کوارشما، لیساندرو، هالک، فالکائو، اوتامندی، اندره سیلوا و روبن نوس را به شهرت رساند و حالا می خواهد همین فرمول را در لیگ قطر پیاده کند و با استفاده از بازیکنان جوان و باانگیزه، سطح لیگشان را بالا ببرند.

سیمو کداری که راهی العربی قطر شده، سومین بازیکن ملی پوش  اسپانیایی است که راه حضور در لیگ قطر را در پیش گرفته است چرا که پیش از این رودریگو مورنو راهی الریان شده بود و خاوی مارتینز هم در قطر اس سی بازی می کند.  در حقیقت کداری در تیم زیر 19 سال اسپانیا بازی کرده است. قطری ها برای خرید این مدافع 18 ساله بیش از چهار میلیون یورو پرداخته اند. 

قطری ها در ماه های اخیر سرمایه گذاری های قابل توجهی روی خرید بازیکنان جوان داشته اند : محمن تعابوری 21 ساله از فاینورد، ایبرا بامبا 20 ساله از ویتوریا گیمارائش، نسیم بن الیسه 21 ساله از شاترو، یونس ال هناش 19 ساله از پی اس جی دیگر خریدها بوده اند. آنها برای خرید جیووانی از پالمیراس 9 میلیون یورو پرداختند و برای خرید گابریل پریرا از نیویورک سیتی نیز 10 میلیون یورو هزینه کرده اند. هدف قطری ها این است که در هفته های آینده مجموعا 40 استعداد جوان را به لیگ دسته اول و دوم خود اضافه کنند.

4125