سوال روز/ کندی خط دفاع و اصرار به پرس؛ این چه سیستم تدافعی است آقای پاکو؟!

سوال روز/ کندی خط دفاع و اصرار به پرس؛ این چه سیستم تدافعی است آقای پاکو؟!

پایگاه خبری فوتبالی- کند بودن مدافعان تراکتور در کنار اصرار سرمربی به انجام پرس، بارها دروازه این تیم را تهدید کرد.

به گزارش فوتبالی، تراکتور روز پنجشنبه با ارائه یک نمایش دور از انتظار برابر سپاهان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد. دیداری که شاگردان خمر برخلاف انتظارات پس از سپری کردن اردویی دو هفته‌ای در ترکیه و با تعداد کثیری از بازیکنان اسم و رسم‌دار چندان دلچسب و تماشایی سپری نکردند.

از مهم‌ترین نقاط ضعف تیم تحت امر پاکو که به صورت کلی و تیمی عملکرد خوبی نداشت، مربوط به خط دفاعی است. جایی که شاکله این تیم به کل عوض شده و صرفا محمد آقاجانپور از بین مدافعین فصل گذشته تراکتور در ترکیب بازی پنجشنبه به میدان رفت.

اما مهم‌ترین ضعفی که در خط دفاعی تراکتور مشهود است، کند بودن بازیکنان این پست است. برای مثال گل اول تراکتور را در نظر بگیرید تا متوجه شوید یک پاس ساده و بلند پشت مدافعین به چه راحتی فرشاد احمدزاده را صاحب توپ کرد تا با نفوذ خود مقدمات گل شهریار مغانلو را بسازد.

اینکه پاکو خمز اصرار و علاقه زیادی به پرس دارد، باید باتوجه به توانایی بازیکنان این تیم هم باشد و در بازی دیروز بارها و بارها در صحنه‌های گل و در طول مسابقه اثبات شد که مدافعان تراکتور، سرعت و چابکی لازمه پس از انجام پرس، برای بازگشت در یک پاس بلند پشت مدافعین را ندارند؛ موضوعی که باید دید پاکو خمز چطور آن را برطرف خواهد کرد.

شایان ذکر است تراکتور تحت هدایت پاکو‌ خمز در دو بازی اخیر خود در لیگ برتر 10 گل دریافت کرده که آماری بسیار ضعیف در بخش دفاعی است.

1997