پوشش جهانی لیگ فوتبال عربستان

پوشش جهانی لیگ فوتبال عربستان

پایگاه خبری فوتبالی- در آستانه دو روز مانده تا شروع مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای عربستان، اتحادیه لیگ حرفه ای این کشور اعلام کرد که زمان مقرر برای عقد قرارداد پخش تلویزیونی به پایان رسیده و این مسابقات از ۱۷۰ شبکه تلویزیونی پخش می شود تا از این طریق در ۱۳۰ کشور جهان قابل مشاهده باشد.

به گزارش فوتبالی، بعد از توافق تاریخی شبکه «دازن» برای پخش همه مسابقات فصل جدید لیگ عربستان درکشورهای آلمان، اتریش، بلژیک، کانادا و بریتانیا، شبکه های مطرح «کانال پلاس فرانسه»،«اسپورت تی وی پرتغال»،  «لا هفت ایتالیا»،«مارکا اسپانیا» و«کاسموت یونان» هم حق پخش این مسابقات را خریداری کرده اند. 

علاوه براین، برخی شبکه های تلویزیونی دیگر به شکل محلی و منطقه ای هم امتیاز پخش لیگ عربستان را به دست آورده اند. 

این مسابقات به شکل محلی از سوی شبکه های خصوصی کشورهای  بلغارستان، برزیل، چین، استرالیا، رومانی، هند، نیجریه، غنا، آفریقای جنوبی، آلبانی، کوزوو، آنگولا، موزامبیک، کره جنوبی و ژاپن پخش خواهد شد.

در سطح منطقه ای هم پوشش لیگ عربستان در شرق آفریقا، کشورهای مستقل مشترک المنافع، کشورهای حوزه دریای بالتیک، کشورهای شرق آسیا و کشورهای جنوب و غرب آفریقا وجود خواهد داشت.

فصل جدید مسابقات لیگ حرفه ای عربستان درحالی جمعه شب با مسابقه تیم های الاهلی و الحزم شروع خواهد شد که تمام بلیت های این بازی طی مدت کوتاهی به فروش رفت. 

۱۹۷۹