طالبی: سپاهان و تراکتور برای قهرمانی دندان تیز کرده‌اند

طالبی: سپاهان و تراکتور برای قهرمانی دندان تیز کرده‌اند

پایگاه خبری فوتبالی - مدافع سابق دو تیم سپاهان و تراکتور، نظراتی جالب و خواندنی راحع به مسابقه حساس دو تیم دارد.

به گزارش فوتبالی، فرشید طالبی مدافع سال‌های نه‌چندان دور دو تیم تراکتور و سپاهان است. بازیکنی که دوران موفقی را با پیراهن هر دو تیم گذرانده و جزو چهره‌های مشترک محبوب بین سپاهانی‌ها و تی‌تی‌هاست. در همین راستا و در آستانه بازی بزرگ هفته اول بین دو تیم محبوب غیرتهرانی، به سراغ این پیشکسوت رفته‌ایم تا نظرات وی در رابطه با این بازی را جویا شویم.

طالبی در ابتدای صحبت‌های خود با خبرنگار “فوتبالی”، تراکتور را تیمی خطرناک نسبت به فصل گذشته توصیف می‌کند: «طوری که تراکتور را پیگیری کرده‌ام، می‌دانم که اردوی‌ بسیار مفیدی در ترکیه داشته‌اند که حتی مورد تایید آقای خمز هم قرار گرفت. ورود تعداد قابل توجهی بازیکن که نفرات قابلی هم بودند، در کنار اردوی خوب باعث می‌شود این تراکتور نسبت به سال قبل خطرناک‌تر باشد. این تیم تفکرات القا شده سرمربی خود را دارد، تفکراتی که بر پایه اصول، نظم و مقررات برقرار است که این عوامل در کنار پتانسیل هواداری می‌تواند برگ برنده بی‌نظیری برای تراکتوری‌ها باشد و چهره این تیم را همان‌طور که گفتم برای لیگ امسال خطرناک کند.»

بازیکن سابق سپاهان و تراکتور نقطه قوت دو تیم برای امسال را ثبات در کادرفنی می‌داند: «هر دو تیم سرمربیان خود را حفظ کرده‌اند که این اتفاق بسیار خوبی است. تمام بازیکنانی که جذب شده‌اند، از زیر ذره‌بین مربیان دو تیم رد شده و آن‌ها شناختی نسبی به تمام شرایط فوتبال ایران پیدا کرده‌اند. با آگاهی بیشتری بازیکن گرفته‌اند که شاید این اتفاق سال گذشته برایشان نیفتاده بود. این همه ریزش و خروجی و ورودی‌ها نشان دهنده این است که یک سری بازیکنان نتوانستند نظر مثبت سرمربیان را فراهم کنند و دلیل تغییرات زیاد این بوده است. شاید نتوانیم بگوییم که همه نفرات کاملا مطابق با فلسفه مربیان دو تیم است ولی می‌توان عنوان داشت که نسبت به سال قبل این مورد بهتر شده است.»

مدافع سابق فوتبال ایران معتقد است سپاهان و تراکتور جزو مدعیان جدی فتح عنوان قهرمانی امسال لیگ برتر هستند: «شک نکنید که هر دو تیم مدعی هستند. تراکتور و سپاهان در بدترین روزهایشان هم مدعی بوده‌اند. هر دو تیم نام بزرگ و البته هواداران بسیاری دارند که در بدترین شرایط خود هم خطرناک هستند؛ چه برسد الان که دندان تیز کرده‌اند!»

مدافع سابق تراکتور در آخرین پیروزی این تیم در اصفهان که ده سال قبل برگزار شده، حضور داشته است: «خود من در تیمی که ده سال گذشته برنده شد، حضور داشتم. هفته‌های ابتدایی با سپاهان و ذوب‌آهن در اصفهان بازی داشتیم، که هر دو را هم بردیم و اولین سالی هم بود که من از سپاهان جدا شده بودم. البته من با سپاهان هم در تبریز برابر تراکتور قرار گرفتم که دو گل زدم و بازی را از این تیم بردیم. در کل فکر نمی‌کنم آمار تعیین کننده باشد و ملاک نیست. بازی‌های سپاهان و تراکتور همواره زیباست چرا که هر دو تیم می‌خواهند فوتبال بازی کنند و خوشحالم که هفته اول این بازی را خواهیم دید.»

طالبی در اظهارنظری جالب توجه مدعی است نتیجه بازی هیچ تاثیری در ادامه لیگ برتر برای تیم‌ها نخواهد داشت: «باید اشاره کنم که نتیجه‌گیری می‌تواند با ارزش باشد ولی اصلا مهم نیست چرا که ابتدای لیگ است و هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. تا هفته پنجم زمان می‌برد تا تیم‌ها به آمادگی کامل برسند، مخصوصا که تغییرات هم زیاد بوده است.»

وی راجع به صحبت‌های پاکو خمز که تیم خود‌ را مدعی قهرمانی نمی‌دانست هم عنوان داشت: «به نظرم بسیار باهوش و حرفه‌ای مصاحبه کردند و غیر از این هم انتظار نمی‌رود. بالاخره یک جاهایی تفاوت‌ها مشخص می‌شود. آقای خمز در عین اینکه قبول نکردند بهترین تیم را دارند و مدعی شدند نباید از تیم آن‌ها انتظار قهرمانی داشت، اما اشاره کردند که بازیکنان خوبی دارند تا در کنار کم کردن فشارها، از روحیه بازیکنان خود هم نکاهد. مشخص است که ایشان فهمیده بازیکن ایرانی یک قالب وجودی به نام احساسات دارد و باید آن را مدیریت کرد. ناخواسته برخی الفاظ باعث ایجاد یک بار بر روی بازیکن خواهد شد که نباید اجازه داد. همه می‌دانیم تراکتور می‌خواهد یک قدم بزرگ ‌بردارد ولی خمز به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن پاسخ سوالات را می‌داد که به ایشان تبریک می‌گویم.»

فرشید طالبی در پایان درمورد پیش‌بینی خود از نتیجه این دیدار هم افزود: «فقط یک پیش‌بینی می‌توانم بکنم و آن این است که فوتبالی بسیار زیاد خواهیم دید چرا که نگرش سرمربیان دو تیم ارائه فوتبالی جذاب و هجومی است. سبقه بازی‌های رو در رو دو تیم هم نشانگر این است که همواره فوتبال رو به جلو بازی کرده‌اند و امیدوارم این یک استارت بی‌نظیر برای شروع لیگ باشد و هواداران دو تیم لذت ببرند.»

1997