توضیحات هراتیان درباره خاص‌ترین غایب احتمالی لیگ بیست و سوم

توضیحات هراتیان درباره خاص‌ترین غایب احتمالی لیگ بیست و سوم

پایگاه خبری فوتبالی- زهره هراتیان درباره احتمال غیبت یکی از بازیکنان لیگ برتر در فصل جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته در خبرها داشتیم یکی از بازیکنان مطرح لیگ برتر در تست‌های پزشکی ایفمارک رد شده و احتمالا نتواند در فصل جدید مسابقات حضور داشته باشد.
زهره هراتیان رییس مرکز پزشکی ایفمارک، در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی درباره گمانه‌زنی‌ها درباره نام بازیکن مربوطه گفت :" فکر می‌کنم بعد از سال‌هایی که از فعالیت ایفمارک گذشته همه با این روند آشنا شده‌اید که معاینات پزشکی بازیکنان محرمانه است و نتایج پزشکی را فقط به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم. نام بازیکن محرمانه است و در این باره نمی‌توانم اشاره‌ای داشته باشم. این بازیکن چندین سال است که در لیگ برتر بازی می‌کند. مدت زیادی او را تحت رصد داشتیم و دیدیم شرایطش به نحوی است که امکان آسیب دیدن سلامتش جدی است."
بر اساس اعلام هراتیان علت رد شدن این بازیکن در تست پزشکی مشکلات قلب و عروق است اما هنوز وضعیت نهایی او مشخص نیست: " با توجه به اینکه این ورزشکار مشکل قلب و عروق دارد، شرایط او در یک کمیسیون متشکل از پنج متخصص قلب و عروق در حال بررسی است تا تمام حقوق و جوانب فعالیت این بازیکن در نظر گرفته شود. تا مشخص شدن نتایج نهایی نمی‌توانم دقیقا اعلام کنم که این بازیکن در فصل جدید هم می‌تواند بازی کند یا خیر."

وی با بیان این نکته که در تلاش است نظارت بر سلامت بازیکنان علاوه بر لیگ‌های حرفه‌ای، در لیگ‌های آماتور هم انجام شود، افزود:" از این جهت که این بازیکن در اوج باید از فوتبال خداحافظی کند خیلی تلخ است اما از این جهت که تمام بازیکنان و کادر فنی این اطمینان را دارند که سلامت جسمانی‌شان تحت رصد یک ارگان است اتفاق خوشایندی برای اهالی فوتبال است. پروژه‌ای را نوشته‌ام که این پروسه را علاوه بر لیگ حرفه‌ای در لیگ‌های آماتور هم لحاظ کنیم تا در فوتبال آماتور هم شاهد یکسری اتفاقات تلخ نباشیم."

رییس ایفمارک همچنین تاکید داشت که هیچ چیز مهمتر از سلامتی افراد نیست و بازیکنان نباید تصور کنند اگر فوتبالشان تمام شده دیگر دنیا به آخر رسیده است: «وقتی به محمد انصاری گفتم دیگر نمی‌توانی به فوتبال ادامه دهی خیلی راحت گفت خدایی که این در را بسته، درِ دیگری باز می‌کند. دوست دارم همه فوتبالیست‌ها همین نگاه را داشته باشند. شاید آنها تصور می‌کنند اگر عمر فوتبالشان تمام شده چه مشکلات عجیبی متوجه معیشت و خانواده‌شان خواهد شد اما این را هم در نظر بگیرند که اگر خدای نکرده روزی در کنار خانواده خود نباشند آنوقت آنها چقدر اذیت می‌شوند. در کل باید بگویم ارزش سلامت و زندگی بیشتر از فوتبال بازی کردن است."

6442