گزارش ویژه/ سریع ترین بازیکنان دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

گزارش ویژه/ سریع ترین بازیکنان دنیای فوتبال چه کسانی هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی – در حالی که بازی زیبای فوتبال همواره در حال تکمیل است، نیاز به سرعت در این بازی هیچگاه بیش از دوره حال حاضر، حیاتی نبوده است.

به گزارش فوتبالی، سرعت یک بازیکن می‌‌تواند در یک بازی سریع، بسیار تعیین کننده باشد و جریان بازی را در لحظات حساس تغییر دهد. ما در این گزارش به کنکاش دنیای فوتبال در سال 2023 می‌رویم تا سریع‌ترین بازیکنان امسال را با هم شناسایی کنیم. 

باهم 15 بازیکن سریع دنیا را مرور می‌کنیم:

15 - آلفونسو دیویس – 36.2 کیلومتر بر ساعت

دفاع چپ بایرن مونیخ مهارت‌های بسیاری دارد. در طی 10 سال اخیر، پست دفاع چپ بایرن مونیخ همیشه با بازیکنان خوبی پر شده است و حالا این پست در اختیار آلفونسو دیویس کانادایی است. نمایش استثنایی او در سال 2020 مدرک موثقی برای اثبات توانایی‌های اوست. دیویس عنوان سریع‌ترین بازیکن تیمش را حفظ کرده است و از سرعتش برای تغییر سرعت روند بازی و توسعه محدوده بازی بایرنی‌ها استفاده می‌کند.

او نمونه‌ای از یک مدافع چپ کامل است که توانایی‌های متنوعی دارد، از توانایی اش در دریبل کردن تا سرعت خیره کننده اش، او را قادر می‌کند تا حریفانش را با سرعتی که دارد از بازی خارج کند.

14 - نونو تاوارش – 36.2 کیلومتر بر ساعت

نونو تاوارش یکی از با استعدادترین دفاع چپ‌های جوان اروپا به شمار می‌رود. چابکی و سرعت او در زمین بازی، به او برتری می‌دهد. هرچند مارسی نتوانست به مرحله پایانی لیگ قهرمانان صعود کند، تاوارش تاثیر خود را در این رقابت‌ها گذاشت و با میانگین سرعت 36.2 کیلومتر بر ساعت، به عنوان پنجمین بازیکن سریع این رقابت‌ها نام گرفت.

13 - ارلینگ هالند – 36.22 کیلومتر بر ثانیه

این ستاره نروژی به عنوان قطعه گم شده پازل آن‌ها محسوب می‌شود. هالند با توجه به سرعت عالی و قدرت فیزیکی اش، خطر بسیار بزرگی برای مدافعان حریف به شمار می‌آید. علی رغم اینکه بسیاری انتظار داشتند او دوران پر چالشی را در من سیتی پشت سر بگذارد اما این او بود که گل‌ها را یکی پس از دیگری برای سیتیزن‌ها به ارمغان می‌آورد.

سرعت چمشگیر هالند، باعث شده تا او در هنگام ضد حملات سلاح مخوفی برای تیم گواردیولا به حساب بیاید که با استفاده از سرعت خود از حریفانش پیشی بگیرد.

12 – فدریکو والورده – 36.3 کیلومتر بر ساعت

والورده با گل‌های حیاتی خود توانسته تاثیر فوق‌العاده ای بر بازی رئال مادرید بگذارد.  او آنقدر برای تیم مفید بوده که غیبتش در ترکیب رئالی‌ها به شدت به چشم می‌آید. قطعا او یکی از بهترین دوره‌های حرفه فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذارد. با وجود حضور او در خط هافبک، او در هر بازی حضور داشته و به لطف سرعت بالایش و قدرت شوتزنی که دارد، گهگاهی در سمت راست زمین نیز درخشیده است.

11 – اشرف حکیمی – 36.48 کیلومتر بر ساعت

حکیمی در لوشامپیونه به یکی از بهترین مدافع راست‌های دنیا تبدیل شده است که با استفاده از سرعت بالایش در فاز تدافعی و تهاجمی، به این موضوع کمک شایانی کرده است. پیشرفت او از زمان جدایی اش از رئال مادرید، چشمگیر بوده است و سرعت فوق‌العاده اش، طرفداران پی اس جی را متهیر کرده است. این مدافع 24 ساله در ضد حملات خطر بزرگی محسوب می‌شود و می‌تواند به سرعت به خط دفاع تیمش اضافه شود.

10 – رافائل لیائو – 36.5 کیلومتر بر ساعت

لیائو که یک مهاجم پویا به حساب می‌آید، با توجه به سرعت بالا، تطبیق پذیری و مهارت‌های فنی اش، برای سناریوهای مختلف تهاجمی بسیار تاثیر گذار است. او علاوه بر سرعت فوق‌العاده اش، مهارت بالایی در دریبل حریفان دارد و می‌تواند از این قابلیت در از پیش برداشتن حریفان استفاده کند. عملکرد خوب او باعث شد تا برای جام جهانی 2022 قطر به تیم ملی پرتغال دعوت شود.

9 – موسی دیابی – 36.52 کیلومتر بر ساعت

در سن 24 سالگی، این بازیکن با استعداد میانگین سرعت 36.52 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند و یکی از مهره‌های مهم بایر لورکوزن بود. چابکی ذاتی دیابی به او در طی کردن سریع زمین کمک می‌کند و همچنین برای تیمش فضاهای مناسبی ایجاد می‌کند که می‌تواند در روند حمله تیم موثر باشد.

8 – داروین نونیز – 36.53 کیلومتر بر ساعت

بازیکن رکورد شکن لیورپول، ممکن است درخشان ترین شروع ممکن را برای این تیم نداشته باشد اما آمار خوبی را به ثبت رسانده است. زمزمه‌هایی درباره ثبت سرعت 38 کیلومتر بر ساعت توسط نونیز در بازی لیگ برتری لیورپول مقابل وستهم در سال 2022 وجود داشت اما لیگ برتر بعد از این موضوع اعلام کرد که او بالاترین سرعت خود را با 36.5 کیلومتر بر ساعت در مقابل فولام به ثبت رسانده است.

7- محمد صلاح – 36.6 کیلومتر بر ساعت

این مهاجم 30 ساله، از زمان پیوستنش به لیورپول در سال 2017، نام خود را در بین بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه به ثبت رسانده است. حکمرانی صلاح در پست وینگر راست، غیر قابل انکار بوده است تا جایی که غیر قابل جایگزینی به نظر می‌رسد. از زمانی که او لباس قرمز لیورپول را بر تن کرد، درخشان بود و در فصل اولش 32 گل را در لیگ جزیره به ثبت رساند. سرعت چشمگیر او در سمت راست خط حمله لیورپول بسیار برای این تیم مفید بوده است. او به حذف کردن مدافعان از جریان بازی با استفاده از سرعت و قدرت دریبل کردن خود مشهور است.

6 – کریم آدیمی – 36.6 کیلومتر بر ساعت

این بازیکن جوان که در ابتدای دهه دوم زندگی اش قرار دارد، توانایی‌های خود را در این سن به اثبات رسانده است. او با استعدادی که از خود نشان داده، ثابت کرده که می‌تواند در آینده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. دورتموند به چابکی و سرعت او برای باز کردن فضا ها و شکستن خطوط دفاعی حریف نیاز دارد.

5 – آداما ترائوره – 36.6 کیلومتر بر ساعت

انتقال ترائوره به بارسلونا احتمالا تاثیر خوبی بر حرفه فوتبالی اش نداشت اما شکی بر توانایی او در حفظ توپ وجود ندارد. قدرت فیزیکی چشمگیر او در کنار سرعت بالایش، برای مدافعان خطر بزرگی محسوب می‌شود. بیشتر مواقع این بازیکن اسپانیایی در پست وینگر به کار گرفته می‌شود که با توجه به توانایی اش در ورود به محوطه جریمه، می‌تواند موقعیت‌های گلزنی زیادی ایجاد کند.

4 – عثمان دمبله – 36.6 کیلومتر بر ساعت

دو پا بودن دمبله به همراه سرعت و توانایی‌اش در دریبل زدن، برای مدافعان دردسرساز بوده است اما به دلیل مصدومیت‌های پیاپی نتوانسته عملکرد متداومی داشته باشد. او نقش بزرگی برای بارسلونا داشته است و با استفاده از توانایی اش در جا به جا شدن در بین خطوط، کمک خوبی به قدرت تهاجمی بارسلونا کرده است.

3 – آنتونی گوردون – 36.61 کیلومتر بر ساعت

گوردون به عنوان دومین بازیکن سریع لیگ جزیره نامیده شده است که با سرعت بالایش علی رغم تلاش اورتون برای بقا در لیگ، قبل از انتقال به نیوکاسل، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

2 – میخایلو مودریک – 36.63 کیلومتر بر ساعت

خرید جدید چلسی، به عنوان سریع ترین بازیکن لیگ جزیره شناخته می‌شود. این بازیکن اوکراینی که در لیگ جزیره مشتریان زیادی من جمله آرسنال داشت، با آمدنش به لیگ جزیره در ژانویه، سر و صدای زیادی به پا کرد.

1 - آنتونیو رودیگر – 36.7 کیلومتر بر ساعت

آنتونیو رودیگر، پیش از انتقالش به تیم رئال مادرید، زیر نظر توماس توخل شکوفا شد و خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیا ثابت کرد. قد بلند و دفاع تهاجمی او یکی از ویژگی‌های شاخص اوست که باعث آزار مهاجمان می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این مدافع سرعت بالای اوست که او را در صدر سریع‌ترین بازیکنان دنیا قرار داده است، نکته‌ای که شاید خیلی از طرفداران فوتبال متوجه آن نشده باشند. طبق آمار ثبت شده توسط OPTA، بازیکن سابق چلسی او را به عنوان سریع ترین بازیکن لیگ جزیره در سال 2022 ثبت کرده بود.

2102