گزارش ویژه/ درباره عربستانی که فوتبال جهان را به هم ریخت؛ وای به حال آسیایی‌ها!

گزارش ویژه/ درباره عربستانی که فوتبال جهان را به هم ریخت؛ وای به حال آسیایی‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه‌های عربستانی با خریدهای نجومی به استقبال فصل جدید می‌روند و مطمئنا نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا با توپ پر وارد میدان خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، عربستان که از همین حالا برای اخذ میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ نقشه می‌کشد و به دنبال برگزار کردن بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیاست سعی می‌کند با جذب ستارگان فوتبال دنیا سطح فوتبال کشورش را هم سطح با فوتبال اروپا کند!

عربستان که در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که از شهریور ماه سوت آغازش به صدا در می‌آید صاحب سه نماینده مستقیم و یک نماینده در پلی آف است؛ تیم‌های الاتحاد، الهلال و الحیفا جواز حضور مستقیم در این مسابقات را کسب کردند و یاران کریستیانو رونالدو در النصر برای حضور در مرحله گروهی بیست‌ویکمین دوره لیگ قهرمانان آسیا باید در پلی‌آف با رقبای خود مصاف دهند.

زردی که طلایی شد؛ النصر پرستاره

النصر عربستان که در زمستان سال قبل دست به کار بزرگی زد و بعد از اتمام مسابقات جام جهانی بزرگترین بمب فوتبال جهان بعد از انتقال نجومی نیمار از بارسلونا به پاری سن ژرمن را ترکاند و از اعجوبه پرتغالی فوتبال جهان یعنی کریستیانو رونالدو رونمایی کرد تنها به جذب این ستاره فضایی راضی نشد و ستارگان چون مارسلو بروزویچ یکی از عناصر اصلی اینتر برای رسیدن به فینال UCL فصل گذشته، الکس تلس ستاره سویا و فوفونای ساحل عاجی را به خدمت گرفت و در تازه‌ترین اقدام خود از سادیو ستاره بی‌چون‌وچرای لیورپول در گذشته‌ای نه‌چندان دور و برترین فوتبالیست سنگال در یک دهه اخیر را به خدمت گرفت تا با چمدانی از ستارگان ریز و درشت خود را آماده فصل جدید مسابقات فوتبال عربستان و لیگ قهرمانان آسیا کند. 

آبی‌های ریاض و یک جین ستاره!

الهلال که بدون تردید اصلی‌ترین رقیبش در فوتبال عربستان النصر به حساب می‌آید و همین موضوع منجر شد تا سران الهلال بعد از جذب کریستیانو رونالدو توسط النصری‌ها به تکاپو بیفتند و باحضور قدرتمندانه خود در بازار نقل‌وانتقلات نگذارند قافله را به رقیب دیرینه خود واگذار کنند. آبی‌های شهر ریاض که هرجور بود می‌خواستند لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی را به خدمت بگیرند اما در این امر موفق ظاهر شدند تا برای جبران ستارگان زیادی را به خدمت بگیرند. الهلالی‌ها که در دو فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا پای ثابت دیدار نهایی بود و ۴ بار توانستند فاتح لیگ قهرمانان آسیا شوند در تابستان امسال در وهله اول کالیدو کولیبالی مدافع سنگالی فصول اخیر تیم‌های ناپولی و چلسی را به خدمت گرفتند و سپس به سراغ یکی از چهره‌های ویژه نقل‌وانتقالاتی رفتند و روبن نوس را از بارسلونا هایجیک کردند و با پرداخت رقمی نجومی او را از ولورهمپتون به خدمت گرفتند در کنار این نفرات از ستارگانی چون ساویچ ستاره بی‌چون‌وچرای فصل قبل لاتسیو رونمایی کنند و البته مالکوم برزیلی را هم به خدمت بگیرنند.

قهرمان لیگ عربستان با بهترین بازیکن جهان وارد میدان می‌شود!

الاتحاد که فصل قبل توانست با هدایت نونو اسپریتو سرمربی مشهور خود یکی از باشکوه‌ترین قهرمانی‌هایش در تاریخ چند ساله‌اش را در فوتبال عربستان جشن بگیرد با انبوهی از ستارگان ریز و درشت خود را آماده بریز و بپاش در فصل پیش روی فوتبال عربستان و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌کند. این تیم که به مانند دو رقیب اصلی خود یعنی النصر و الهلال سفره بذل و بخشش را به روی ستارگان فوتبال اروپا باز کرد شاید داغ‌ترین صحنه نقل‌وانتقالات را تا به همین لحظه رونمایی کرده و مهاجم رئال مادرید یعنی کریم بنزما که چندی پیش توانسته بود به عنوان برترین بازیکن جهان دست پیدا کند را جذب کند.

انتقالی که سبب شد جذب ستارگانی چون انگولو کانته، فابینیو و ژوتا به زیر سایه فرو برده شود.

گزارش از جواد حامدنیا / پایگاه خبری فوتبالی 

9098