ایده متفاوتِ پرسپولیس برای کیت جدید؛ از خط میخی تا درَفش کاویان!

ایده متفاوتِ پرسپولیس برای کیت جدید؛ از خط میخی تا درَفش کاویان!

 پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس از پیراهنِ متفاوت خود برای فصل جدید رونمایی کرد. 

به گزارش فوتبالی،  پرسپولیس در فاصله ۲ روز مانده به آغاز لیگ از پیراهن جدید خود رونمایی کرد. پرسپولیسی‌ها برای لیگ بیست‌وسوم کیت خود را با ایده متفاوتی طراحی کرده‌اند. آن‌ها به سراغ نمادهای ایران باستان و قبل از اسلام رفته‌اند و لباسی را طراحی کرده‌اند تا با نام پرسپولیس نزدیکی داشته باشد.

سرخ‌ها فصل پیش هم از طرح‌های بته جقه روی پیراهن خود استفاده کرده بودند اما این بار طرحی سنتی‌تر و بسیار قدیمی را برگزیدند.

باشگاه پرسپولیس بعد از رونمایی از این کیت با یک کلیپ و چند فوتوشات، توضیحات مختصری هم درباره نمادهای موجود در این لباس داد. آنطور که روابط‌عمومی این باشگاه نوشته، از چهار نماد خط میخی، لوتوس، سرو ایرانی و درفش کاویانی در پیراهن جدید پرسپولیس استفاده شده است.

خط میخی که در پایین پیراهن درج شده به کلمه پارسه یا پرسپولیس اشاره دارد و نمادی برای نشان دادن اصالت این تیم است. لوتوس یا همان نیلوفر آبی گلی است در محیطی نامطلوب زیبایی می‌آفریند و ۱۲ گلبرگ آن، نماد بازیکنان و یار دوازدهم پرسپولیس یعنی هواداران است.

سرو ایرانی که همیشه سبز است، نشانی از قهرمانی‌های پشت سر هم پرسپولیس و تداوم موفقیت‌های این تیم است. آخرین نماد هم درفش کاویانی است که از داستان کاوه آهنگر در شاهنامه فردوسی می‌آید و نمادی برای اتحاد است.

2509