مدیرعامل سایپا: ما چرا باید سایر باشگاه‌ها را برای شکایت شانتاژ کنیم؟

مدیرعامل سایپا: ما چرا باید سایر باشگاه‌ها را برای شکایت شانتاژ کنیم؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: ما چرا باید سایر باشگاه‌ها را برای شکایت شانتاژ کنیم؟ یعنی مدیران این باشگاه‌ها نمی‌دانند باید از حق خودشان دفاع کنند؟

به گزارش فوتبالی، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال چندی پیش حکم کمیته انضباطی فدراسیون مبنی بر کسر سه امتیاز از تیم فوتبال شمس آذر قزوین در فصل آینده لیگ برتر را تأیید کرد.

این حکم کمیته انضباطی در پی شکایت باشگاه سایپا صادر شد. با این حال چهار باشگاه دسته اولی دیگر یعنی ون پارس اصفهان، چوکای تالش، چادرملوی اردکان و شهرداری همدان که مجتبی حسینی بازیکن متخلف شمس آذر مقابل آنها به میدان رفته بود، از باشگاه قزوینی شکایت کردند تا احتمال کسر 12 امتیاز دیگر از شمس آذر وجود داشته باشد.

شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، صحبت‌های تندی علیه باشگاه سایپا کرد و مدعی شد شکایت اخیر چهار باشگاه لیگ یکی، با شانتاژ باشگاه سایپا انجام شده است.

مهدی حسینی‌پور مدیرعامل باشگاه سایپا درباره این صحبت‌ها اظهار داشت: ما چرا باید سایر باشگاه‌ها را برای شکایت شانتاژ کنیم؟ یعنی مدیران این باشگاه‌ها نمی‌دانند باید از حق خودشان دفاع کنند؟ از افرادی که با قوانین آشنا نیستند، بیشتر از این گفتمان کوچه بازاری (اشاره به اظهارات زندی) برنمی‌آید. ما از قوانین و تبصره‌ها حرف می‌زنیم و دوستان، حرف‌های کوچه بازاری مطرح می‌کنند!

وی درباره اینکه گفته بود اگر باشگاه سایپا در محاکم قضایی فدراسیون فوتبال به حق خودش نرسد، در فیفا و دادگاه CAS پیگیر این پرونده خواهد بود، تصریح کرد: قطعاً این مسئله را پیگیری خواهیم کرد. این حق قانونی ماست و به نظر ما نص صریح قانون اجرا نشده است. رأی صادره از لحاظ شکلی و ماهوی دچار مشکل است.

مدیرعامل باشگاه سایپا با اشاره به اقدام آتی خودروسازان در شکایت به دادگاه CAS خاطرنشان کرد: تاکنون درباره این پرونده با مدیران سایر باشگاه‌ها صحبت نکرده‌ایم، اما اگر در شکایت به CAS نیازمند همکاری با سایر باشگاه‌ها باشیم، حتماً چنین اقدامی خواهیم کرد. افرادی هستند که برای یک تخلف با هم شراکت می‌کنند؛ آیا ما نباید برای اجرای قانون اتحاد ایجاد کنیم؟ مگر وحدت برای اجرای حق بد است؟ لابی برای اجرا نشدن نص صریح قانون خوب است، اما اتحاد برای احقاق حق اتفاق بدی محسوب می‌شود؟

حسینی‌پور در ادامه انتقادات خود نسبت به صحبت‌های مدیرعامل باشگاه شمس آذر گفت: دوستان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار شکایت ما نسبت به تخلف بازیکنی که جعل کرده و این تخلف محرز شده، اشتباه بوده است. انگار جای ما و باشگاه شمس آذر برعکس شده است.

1999