دلیل افزایش سهمیه زیر ۲۱ و زیر ۲۳ سال باشگاه‌ها مشخص شد

دلیل افزایش سهمیه زیر ۲۱ و زیر ۲۳ سال باشگاه‌ها مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل افزایش سهمیه زیر ۲۱ و زیر ۲۳ سال باشگاه‌های لیگ برتری مشخص شد‌.

به گزارش فوتبالی، در بند یک مصوبات نخستین جلسه کارگروه ناظر بر دستورالعمل قرارداد‌ها آمده «حسب تقاضای برخی باشگاه ها و به منظور تقویت تیم های ملی امید و جوانان به هر کدام از گروه سنی زیر ۲۳ سال و زیر ۲۱ سال یک نفر به سهمیه ابلاغی برای تمامی باشگاه ها با رعایت سقف بودجه اضافه شود».

مدتی قبل برخی مربیان تیم‌های ملی پایه و تعدادی از باشگاه‌ها درخواست کردند برای بها دادن به نفرات تیم‌های ملی امید و جوانان، تعداد سهمیه‌های زیر ۲۱ سال و زیر ۲۳ سال افزایش یابد.

این در شرایطی است که به تازگی برخی بازیکنان رده سنی امید کشوری مثل عراق با تیم‌های ایرانی قرارداد بسته‌‌ یا مشغول مذاکره با آنها هستند‌. 

به همین دلیل بهتر بود فضای بیشتری به نفرات این ۲ رده سنی داده شده و بازیکنان بیشتری از این رده‌ها با باشگاه‌ها قرارداد ببندند. 

به صورت مثال در حال حاضر استقلال خوزستان با یک بازیکن باکیفیت در رده سنی زیر ۲۱ سال توافقاتی داشته و امیدوار بود کارگروه نقل و انتقالات، سهمیه بیشتری برای این بازیکنان در نظر بگیرد یا باشگاه دیگری نیز در صدد عقد قرارداد با بازیکن رده سنی جوانان برای مدت ۵ سال بود.

در نهایت نیز یک سهمیه به این ۲ رده سنی اضافه شد تا به این ترتیب هم به درخواست باشگاه‌ها ترتیب اثر داده شده و هم گامی در جهت تقویت تیم‌های ملی امید و جوانان برداشته شود‌.

در واقع این بند، تنها تغییر انجام شده در آیین‌نامه‌ نقل و انتقالات است‌.

2636