پاسخ تاج به اعتراض باشگها و آیین‌نامه جدید

پاسخ تاج به اعتراض باشگها و  آیین‌نامه جدید

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم دیروز، به صورت غیر مستقیم پاسخ انتقاد ساکت مدیرعامل سپاهان از دستورالعمل نقل‌وانتقالاتی این فصل را داد.

به گزارش فوتبالی، صحبت‌های محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن سپاهان واکنش‌های متعددی را به همراه داشت. ساکت در سخنرانی خود از دستورالعمل جدید نقل‌وانتقالاتی انتقاد کرد و بندهایی از ِ
آن را اشتباه دانست. او همچنین به کاهش سهمیه بازیکنان زیر 23 سال اشاره کرد و گفت که این موضوع لیگ را پیر خواهد کرد.

با این وجود مهدی تاج که سال‌ها در فدراسیون با ساکت همکار بود و ارتباط قدیمی خوبی هم با او دارد، نظر دیگری درباره تغییر سهمیه‌ها دارد. او که صبح دیروز به استودیوی برنامه ورزش و، مردم رفته بود، به صحبت‌های ساکت غیرمستقیم و  اینگونه واکنش نشان داد: " در گذشته هر تیم ۳۸ بازیکن را در لیستش وارد می‌کرد که آمار بازی کردن این نفرات را دارم اما به دلایلی نمی‌گویم. البته از این ۳۸ نفر به ندرت جوانان را بازی می‌دادند و برخی باشگاه‌ها صفر دقیقه به جوانان بازی می‌دادند. برخی هم ۲۰ دقیقه یا ۲ بازی از جوانان استفاده کردند. ایجنت‌ها تعداد زیادی بازیکن به باشگاه برده و ۳۸ قرارداد می‌بستند. ممکن است به این قوانین ایراداتی باشد که مشغول رسیدگی به آنها هستیم اما این بار گفتند ۱۹ بازیکن بالای ۲۳ سال که بزرگسالان هستند و سایر نفرات زیر این سن. این اتفاق لیگ را جوان می‌کند و پیر نمی‌کند. اگر منظورشان تعداد بازیکنان است، همه آن ۳۸ نفر که بازی نمی‌کردند و در مجموعه خود فعال نبودند."

اختلاف نظر ساکت با فدراسیون فوتبال در حالی قابل توجه است که او شهریور ماه گذشته در روزی که تاج با اکثریت آرا سکان ریاست فدراسیون را در اختیار گرفت، با رای اعضای مجمع به‌عنوان نماینده باشگاه‎‌ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شد. با این حال به‌نظر ساکت به‌عنوان عضو هیات رئیسه یکی از منتقدان بخشی از آیین‌نامه‌ای است که فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها تدوین کرده است.

2509