ادعای باورنکردنی؛ صدا و سیما درآمدی از پخش فوتبال ندارد!

ادعای باورنکردنی؛ صدا و سیما درآمدی از پخش فوتبال ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی - معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما منکر هر گونه درآمدزایی این سازمان ای محل پخش مسابقات فوتبال شد. 

به گزارش فوتبالی، در حالی که این روزها همه دنیا از این که تلویزیون‌ها از پخش مسابقات فوتبال درآمدهای خوبی دارند مطلعند اما امروز یکی از مسئولان کشور ادعای کاملا متناقضی را در این باره مطرح کرد. 

امروز مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران مهمان برنامه ورزش و مردم بود و در بخشی از صحبت‌هایش به ماجرای هشدار AFC به ایران درباره مساله حق پخش تلویزیونی اشاره کرد. 

تاج در این باره گفت: «مساله دست من نیست. همان طور که در سال‌های اخیر AFC ما را مجبور به انجام برخی کارها کرده است دیر یا زود درباره حق پخش هم مجبورمان خواهد کرد. من نمی‌دانم اگر فوتبال را از تلویزیون بگیری چه برنامه‌هایی می‌خواهد پخش بشود. اما باید قبل از این که هم پیاز را بخوریم و هم چوب را و هم جریمه بدهیم یک فکری را بکنیم.» 

همزمان با صحبت‌های تاج، تقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما هم روی خط آمد. طبیعی بود که او در این بحث سازمان صدا و سیما را محق بداند. اما او پا را از این هم فراتر گذاشت و ادعاهایی را مطرح کرد که باورش سخت است. 

سهرابی گفت: «صدا و سیما از محل پخش فوتبال درآمدی ندارد و آنچه درخصوص درآمد صدا و سیما ارائه می‌شود، صحیح نیست. ما دغدغه مشترک داریم و فوتبال برای‌مان مهم است، اما وظیفه ما فقط در قبال فوتبال نیست و در خصوص سایر رشته‌ها هم وظیفه داریم!» سهرابی در حالی از حق بقیه وزش‌ها صحبت کرد که سال‌هاست ماجرای حق پخش فوتبال لاینحل باقی مانده است. اما از صحبت‌های این طور برمی‌آمد که صدا و سیما نگران مساله حق پخش سایر ورزش‌ها هم هست.» 

سهرابی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «به دنبال راهکار قانونی هستیم، اما عملاً نتوانستیم این را عملیاتی کنیم. باید به دنبال راهکاری باشیم که عملیاتی باشد و بتوان روی آن بحث کرد. با وجود اینکه برای صدا و سیما روشن بود که این موضوع عملیاتی نمی‌شود، اما موضوع بررسی شد. با این وجود، به دلیل عدم شفافیت در باشگاه‌ها و مسائل مختلفی که وزارت ورزش با آن درگیر است، این مسئله رخ نمی‌دهد و حیف است که روی آن وقت بگذاریم!» 

اما بشنوید از راهکار پیشنهادی این مسئول: «راهکار این است که موضوع در برنامه هفتم توسعه در مجلس مطرح شود. تلاش هر دو دستگاه، یعنی وزارت ورزش و صدا و سیما باید روی همین باشد. دولت همانطور که در موارد خاص به خرید حق پخش مسابقات کمک می‌کند، همین کار را انجام دهد و ما هم با این قصه موافق هستیم. یعنی با پیشنهاد مجمع تشخیص مصلحت و یه این صورت که دولت با توجه به اهمیت ورزش حرفه‌ای، مبلغی را از بودجه عمومی بگذارد و به ورزش کمک کند.»

سهرابی در حالی ادعا کرده صدا و سیما هیچ درآمدی از محل پخش مسابقات فوتبال ندارد که همین چند روز اعداد و رقم‌های هنگفتی به عنوان درآمد این سازمان، فقط از پخش مسابقات دو تیم پرسپولیس و استقلال منتشر شده بود. اما ظاهرا همه اشتباه می‌کنیم و تلویزیون هیچ درآمدی از پخش فوتبال ندارد و تازه بر سر مردم منت می‌گذارد که این کار را انجام می‌دهد.

1359