فردوسی‌پور بالاخره سکوتش را شکست/ روایت عادل از روند تعطیلی برنامه نود

فردوسی‌پور بالاخره سکوتش را شکست/ روایت عادل از روند تعطیلی برنامه نود

پایگاه خبری فوتبالی- بهتر بگوییم مجری سابق و گزارشگر سابق تلویزیون بالاخره سکوتش را شکست و پس از تقریبا ۴ سال و ۴ ماه، درباره دلیل تعطیلی برنامه نود صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، اسفند ماه سال 97 بود که برنامه نود بعد از نزدیک به حضور مداوم تقریبا بیست ساله روی آنتن شبکه سه، از کنداکتور این شبکه کنار رفت. تصمیمی بحث‌برانگیز که علیرغم واکنش تند مخاطبان و بسیاری از اهالی فوتبال روی آن پافشاری شد و مدیران سیما از آن کوتاه نیامدند.

عادل فردوسی‌پور هم در این مدت سکوت پیشه کرد و درباره نود حرف زیادی نزد. با این حال او هر از گاهی بخشی از ماجرای تعطیلی که طرفداران برنامه نود، هنوز با آن کنار نیامده اند را روایت می‌کند. فردوسی پور که از سال گذشته دیگر مطمئن شده از بازگشت نود خبری نیست در تازه‌ترین صحبت‌هایش برای اولین بار از چگونگی تعطیل شدن برنامه نود گفته است.

او می‌گوید به یکباره چند روز بعد از نطق انتقادی‌اش در اختتامیه جشنواره برنامه‌های صداوسیما به او اعلام می‌کنند که نود تعطیل خواهد شد. مدیران ارشد شبکه سه حتی درخواست فردوسی‌پور برای خداحافظی با مردم را رد می‌کنند تا به یکباره از شبکه سه کنار برود. البته عادل تا همین بهار امسال، برنامه فوتبال ۱۲۰ در شبکه ورزش را داشت اما این برنامه هم با تیم عادل فردوسی پور، هم به پایان راه رسید چون شبکه ورزش هم نخواست تا فوتبال ۱۲۰ را با فردوسی پور و تیمش، ادامه دهد.

فردوسی‌پور ماجرای تعطیلی نود را اینگونه شرح داده است: " من شنبه ۲۴ اسفند دفاعیه دکتری را انجام دادم و خوشحال و خندان رفتم تا برنامه آخر سال را روی آنتن ببرم. مهمان برنامه آخر سال ما مهران مدیری بود و هفته قبل آن هم جشنواره برنامه‌های سیما بود که داوران آن مدیران رده‌بالای صداوسیما بودند. خیلی برنامه‌های کلاس A هم قرار داشتند مثل دورهمی و خندوانه. یک بخش نظرخواهی مردمی بود و نود با اختلاف زیاد اول شد. بخش رای مدیران رده‌بالای سازمان هم بین تمام برنامه‌ها نود را انتخاب کردند و من دو جایزه گرفتم که آنجا یک نطق انتقادی هم داشتم. به من گفتند که یک روز بعد به ساختمان شبکه بروم. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه. به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم اینطوری شده است."

2509