حمایت احساسی مورایس و رضاییان از حضور بانوان

حمایت احساسی مورایس و رضاییان از حضور بانوان

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی و بازیکن سپاهان از حضور هواداران بانوی این تیم در ورزشگاه نقش جهان برای فصل آینده لیگ حمایت کردند.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که مهدی تاج از چندی پیش درباره الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ورود بانوان به ورزشگاهها گفته بود، به‌نظر می‌رسد دست‌کم در هفته اول لیگ برتر، خبری از ورود تماشاگران خانم به ورزشگاه‌ها نباشد. علاوه بر ورزشگاه آزادی که فصل در چند مسابقه میزبان هواداران بانوی سرخابی‌ها بود، چند ورزشگاه دیگر با تایید مهدی تاج و سهیل مهدی آمادگی حضور بانوان را دارند که یکی از این ورزشگاه‌ها نقش‌جهان است.

با این وجود درب‌های تمرین اخیر سپاهان همچنان به روی طرفداران و خبرنگاران خانم بسته ماند. این باشگاه اصفهانی می‌گوید علیرغم اعلام مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ، تا این لحظه ابلاغ رسمی در این خصوص انجام نشده است. البته به نظر می‌رسد مخالفت مسئولین استان‌ها هم در این تاخیر بی‌تاثیر نباشد.

صبح امروز در حالی که از پیراهن سپاهان برای فصل آتی رونمایی شد، ژوزه مورایس و رامین رضاییان در صحبت‌هایشان از ورود هواداران بانوی سپاهانی به ورزشگاه نقش‌جهان حمایت کردند که مورد پسند طرفداران این تیم واقع شد.

مورایس به نحوی کاملا زیرکانه و با شرح روایتی احساسی از زندگی خودش به این موضوع پرداخت. سرمربی پرتغالی سپاهان با اشاره به فوت زودهنگام مادرش، گفت: "وقتی که 9 سالم بود مادرم فوت شد و هیچ وقت حتی یک بازی من را ندید؛ من تمام فوتبالیست‌های ایرانی را دیده‌ام و مادران خیلی مهم هستند؛ من یک انسان بالغ هستم اما همچنان برای مادرم احساس دلتنگی دارم و فکر می‌کنم مادر همه فوتبالیست‌ها لیاقت آن را دارند که به استادیوم بیایند و بازی فرزندانشان را ببینند."

رامین رضاییان هم که با درخشش در فصل قبلی محبوب سپاهانی‌ها شده بود، بار دیگر با صحبت‌های امروزش قلب طرفداران این تیم را به دست اورد. رضاییان گفت که اگر قرار است بانوان وارد ورزشگاه آزادی شوند، باید شرایط حضور بانوان هوادار سپاهان در نقش‌جهان فراهم شود.

دفاع راست ملی‌پوش سپاهان در واقع معتقد است که نباید مثل فصل گذشته تبعیضی در صدور مجوزها باشد و باید شرایط مشابه برای بانوان فوتبالدوست خارج از تهران هم فراهم شود. نکته‌ای که فدراسیون فوتبال هم در تلاش است تا آن را مهیا کند اما باید دید در نهایت می‌تواند از هفت خان سختی که برای دریافت مجوز داخلی و البته کسب رضایت خارجی‌ها دارد گذر کند یا نه!

2509