پرسپولیس و مهاجمان برزیلی؛ مارگزیده‌ای که از ریسمان سیاه و سفید نمی‌ترسد

پرسپولیس و مهاجمان برزیلی؛ مارگزیده‌ای که از ریسمان سیاه و سفید نمی‌ترسد

پایگاه خبری فوتبالی– اصرار عجیب پرسپولیس برای پیدا کردن مهاجم از برزیل بسیار عجیب و درک نشدنی است!

به گزارش فوتبالی، این روزها باشگاه پرسپولیس به شدت به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است تا بتواند یکی از کمبودهای اساسی فهرست بازیکنانش در لیگ بیست و سوم را رفع کند.

نیاز پرسپولیس به یک مهاجم گلزن بسیار روشن‌تر از آن است که توضیح بخواهد. این تیم در نقل و انتقالات شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا را رد کرد و عیسی آل کثیر را هم از دست داد.

از آن طرف فقط شهاب زاهدی به عنوان مهاجم به تیم اضافه شده است. این در حالی است که حتی وقتی آل کثیر نرفته بود هم پرسپولیس به دنبال مهاجم خارجی می‌گشت؛ حالا که دیگر آل کثیر هم نیست و پرسپولیس خلا یک مهاجم را بیشتر حس می‌کند

از همان روزهای اول که بحث جذب مهاجم خارجی مطرح شد طبق معمول صحبت از مهاجمان برزیلی بود که به کادر فنی پرسپولیس معرفی شده‌اند.

نکته عجیب این جاست که پرسپولیس از مهاجمان برزیلی که قبلا استخدام کرده بود هیچ خاطره خوبی ندارد. به همین دلیل اصرار این باشگاه برای استفاده از فوروارد برزیلی عجیب است.

در سال‌های گذشته بازیکنانی مثل پائولو دی‌کارمو، جونیور تادئو و جونیور براندائو به عنوان مهاجم برزیلی به پرسپولیس آمده‌اند اما هیچ کدام گلزنان خوبی ندادند. باز دی‌کارمو و تادئو یک گل زدند اما براندائو همان یک گل را هم نزد و رفت!

آخرین نفر هم لئاندرو پریرا بود که در نیم‌فصل سال گذشته برای پر کردن جای خالی یورگن لوکادیا آمد اما تنها جایی را که پر کرد لیست پرسپولیس بود. او هم فقط یک گل زد و از ایران رفت.

منطقی‌اش این است که با خاطرات بدی که پرسپولیس از مهاجمان برزیلی دارد دیگر به سمت بازار این کشور نرود اما به شکل عجیبی هر روز نام‌های تازه‌ای از مهاجمان برزیلی مطرح می‌شود که به پرسپولیس معرفی میشوند.

البته هستند مهاجمانی که از کشورهای دیگر هم به کادر فنی پرسپولیس معرفی شده‌اند. مثلا گفته می‌شود مربیان پرسپولیس فیلم بازی‌های یک مهاجم اهل مونته‌نگرو و یک مهاجم اهل آلبانی را آنالیز کرده‌اند. اما نه رسانه‌ها و نه فوتبالدوستان ایرانی این خبرها را خیلی جدی نمی‌گیرند.

در لیست بهترین گلزنان خارجی پرسپولیس هیچ بازیکنی از برزیل نیست. بهترین‌شان یک هافبک دفاعی به نام تیاگو فراگا بود که 4 گل زد

1359