قاب حسرت؛ ستاره‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هم نیستند!

قاب حسرت؛ ستاره‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هم نیستند!

پایگاه خبری فوتبالی - روز گذشته تصویری از تمرینات تیم الاهلی عربستان منشتر شد که بازتاب‌های زیادی پیدا کرد. 

به گزارش فوتبالی، در این تصویر 5 بازیکن الاهلی روبه دوربین عکاس ایستاده بودند و یک ژستِ خوشحال و باانگیزه گرفته بودند. اما چیزی که در این تصویر فوتبالدوستان ایرانی را به خودش جلب کرده بود ژست بازیکنان نبود. بلکه افراد حاضر در عکس بودند. 

در این تصویر 5 بازیکن الاهلی دیده می‌شدند که 3 نفر از آنها خریدهای جدید و اروپایی این تیم بودند. ادوارد مندی دروازه‌بان سنگالی که از چلسی به الاهلی آمده در سمت چپ عکس ایستاده است. 

روبرتو فیرمینو مهاجم برزیلی که از لیورپول آمده در سمت راست دیده می‌شود. ریاض محرز هم که آخرین خریدِ الاهلی است جلوتر از بقیه روی زانویش نشسته است. دو نفر دیگری که بالا و وسط عکس ایستاده‌اند هم از قدیمی‌ترهای الاهلی هستند. 

کسی که کنار مندی ایستاده، ریاض بودِبوز هافبک هجومی الجزایری است که در ابتدای سال 2022 به الاهلی رفت و در فصل گذشته در 27 بازی 9 گل برای تیمش زد. 

بازیکنی هم کنار فیرمینو ایستاده از رنگ پوست و مویش مشخص است عربستانی نیست. او «ازجان آلیوسکی» مدافع اهل مقدونیه شمالی است که 67 بازی ملی هم در کارنامه دارد. او در ابتدای سال 2021 از لیدز یونایتد  به الاهلی رفت اما پس از یک سال به صورت قرضی به فنرباغچه منتقل شد و حالا دوباره به الاهلی برگشته. 

این عکس البته یک غایب بزرگ هم دارد. «آلن سن مکسیمین» مهاجم فرانسوی که از نیوکاسل به الاهلی منتقل شده است. او یک گلزن فوق‌العاده است که تیم‌های بزرگی خواستار جذبش بودند اما الاهلی پول زیادی بابتش پرداخت کرد و او را به عربستان برد. 

انتقال او جنجال بزرگی در انگلیس به پا کرده و چند باشگاه‌ انگلیسی قصد دارند از نیوکسل به لیگ برتر شکایت کنند. آنها از این که نیوکاسل می‌تواند به باشگاه دیگری که مالکیتش با آن مشترک است بازیکن بفروشد عصبانی هستند. 

الاهلی این همه ستاره بزرگ و گران قیمت را خریده تا در رقابت با سایر قدرت‌های سنتی فوتبال عربستان کم نیاورد. البته چنین ولخرجی‌هایی توسط باشگاه‌های دیگر عربستان مثل الهلال، الاتحاد و النصر منطقی‌تر است. چون آنها در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اما الاهلی در لیگ قهرمانان نیست. 

این تیم سال گذشته در لیگ دسته اول عربستان بود و در پایان فصل با قهرمانی توانست به سوپرلیگ برگردد. با دیدن این همه ستاره در تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا غایب است، باشگاه‌های ایرانی قطعا از این که نمی‌توانند ستاره‌هایی در این حد و اندازه را استخدام کنند حسرت خواهند خورد.

1359