واکنش باشگاه یوونتوس به محروم شدن از حضور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده

واکنش باشگاه یوونتوس به محروم شدن از حضور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده

پایگاه خبری فوتبالی – یوونتوس تایید کرد که به تصمیم فیفا مبنی بر محروم کردن این تیم از حضور در مسابقات اروپایی فصل 24-2023 اعتراض نخواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از تحقیقاتی که تحت رهبریCFCB  درباره نقض چارچوب قانونی یوفا توسط این باشگاه انجام شد، این نتیجه حاصل آمد که یوونتوس باید از مسابقات لیگ کنفرانس اروپا در فصل آینده محروم شود و همچنین با 10 میلیون یورو جریمه مالی روبرو شود.

طی بیانیه‌ای که خود باشگاه در ادامه این خبر منتشر کرد، جیانلوکا فررو، رئیس باشگاه یوونتوس ادعا کرد که علی رغم اینکه یوونتوس با این تصمیم موافق نیست، به این حکم اعتراض نخواهد کرد:

" ما از تصمیم هیئت کنترل مالی یوفا متاسفیم. ما با تفسیری که از دفاع ما ارائه شده است، موافق نیستیم و قاطعانه بر سر مشروعیت اقدام خود و اعتبار استدلال‌های خود ایستاده‌ایم. هرچند تصمیم گرفته‌ایم به این تصمیم اعتراض نکنیم. این تصمیم مطابق با تصمیمی است که ماه می گذشته در زمینه اختلاف با FIGC  اتخاذ شد. مانند آن مورد، ما ترجیح می‌دهیم که به دوران ابهام در این مورد پایان دهیم و به ذی نفعان داخلی و خارجی مان درباره حضور در رقابت‌های اروپایی آینده اطمینان بدهیم."

یوونتوس پس از کسر امتیاز در فصل گذشته سری آ، در حالی که در منطقه صعود به لیگ قهرمانان حضور داشت، با تنزل به رتبه‌های پایین تر در نهایت در منطقه کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا قرار گرفت اما حالا دیگر نمی‌تواند در این رقابت‌ها نیز حضور پیدا کند.

2102