نصب مجسمه آرسن ونگر افسانه‌ای در بیرون ورزشگاه آرسنال

نصب مجسمه آرسن ونگر افسانه‌ای در بیرون ورزشگاه آرسنال

پایگاه خبری فوتبالی – یک مجسمه برنزی از آرسن ونگر، سرمربی افسانه ای سابق آرسنال، در حالی که جام قهرمانی پریمیرلیگ را بالای سر برده است، در بیرون ورزشگاه امارات به نصب رسید.

به گزارش فوتبالی، آرسن ونگر، از اکتبر سال 1996 تا می 2018 سکان هدایت تیم آرسنال را در دست داشت. ونگر در طول سرمربیگری‌اش در آرسنال طی این مدت، موفق شد تا 3 بار قهرمانی در لیگ جزیره و 7 بار قهرمانی در جام حذفی انگلیس را با این تیم تجربه کند. این سرمربی فرانسوی، در طول دوران حضورش در شمال لندن، 1/235 بازی را به عنوان سرمربی آرسنال پشت سر گذاشت و موفق شد تا در سال 2004 به آرسنال در مسیر کسب قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر انگلیس کمک کند.آرسنال به همراه ونگر، 20 دوره متوالی حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان را تجربه کرد و در سال 2006 به فینال این رقابت‌ها دست یافت که در آن بازی با نتیجه 2-1 مغلوب بارسلونا شد. این مجسمه 3/5 متری از سرمربی 73 ساله، توسط مجسمه ساز معروف، جیم گای ساخته شده است و صبح روز جمعه در بیرون ورزشگاه آرسنال نصب شد. 

مجسمه او به 5 مجسمه دیگر در جایگاه‌های ویژه بیرون ورزشگاه آرسنال اضافه شده است که شامل، تونی آدامز، دنیس برگکمپ، هربرت چاپمن، کن فریار و تیری آنری می‌شوند.

2102