بررسی حریف احتمالی فیفادی ایران؛ پرستاره مثل نیجریه!

بررسی حریف احتمالی فیفادی ایران؛ پرستاره مثل نیجریه!

پایگاه خبری فوتبالی - خبر جذاب امروز، احتمال برگزاری یک بازی دوستانه بین تیم‌های ملی ایران و نیجریه بود. 

تیم ملی ایران خودش را برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا و مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 آماده می‌کند. طبق معمول تیم‌ها برای حضور بهتر در این تورنمت‌ها باید اردوهای آماده سازی و بازی‌های دوستانه را برگزار کنند. 

به دلیل برگزاری تورنمنتی مثل لیگ ملت‌های اروپا، برای تیم‌های دیگر قاره‌ها، فرصت چندانی برای این که بتوانند با تیم‌های اروپایی بازی تدارکاتی برگزار کنند وجود ندارد. 

راه حل این مشکل بازی با تیم‌های قاره آمریکا و آفریقا است. تیم‌های این دو قاره هم به دلیل برگزاری لیگ ملت‌های اروپا، برای برگزاری بازی‌های دوستانه بیشتر روی تیم‌های آسیایی حساب می‌کنند.

از آنجایی که تیم ملی ایران برای برگزاری بازی‌های دوستانه در ایام فیفادی محدودیت‌های زیادی دارد بازی با تیم‌های آفریقایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به خصوص این که تیم پرستاره‌ای هم باشد.

حالا خبر رسیده تیم ملی نیجریه قصد دارد قبل از شروع مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا یک بازی دوستانه با تیم ملی ایران برگزار کند. این یک فرصت بسیار خوب برای شاگردان امیر قلعه‌نویی است تا خودشان را مقابل یک تیم پرستاره محک بزنند. 

معروفترین ستاره حال حاضر تیم ملی نیجریه بدون شک ویکتور اوسیمن است. مهاجم گلزن تیم ناپولی در آخرین فصل سری آ ایتالیا آقای گل شد. او بازیکن گران‌قیمتی است و تیم‌های بزرگی به دنبالش هستند اما فعلا در ناپولی مانده است. 

دیگر بازیکن مطرح نیجریه ساموئل چوکوئزه است که همین چند روز پیش باشگاه میلان ایتالیا او را از ویارئال خرید. آدمولا لوکمن مهاجم تیم آتالانتا هم در مقطعی رقابتی شانه با شانه با اوسیمن برای آقای گلی سری آ داشت. 

اگر طرفدار لیگ برتر انگلیس باشید هم قطعا تا امروز بازی‌های ویلفرد اندیدی در لستر و الکس آیوبی در اورتون را دیده‌اید. 

در خط حمله نیجریه ستاره‌های دیگری هم هستند. احمد موسی مهاجم 30 ساله باشگاه سیواس‌اسپور که 108 بازی ملی در کارنامه دارد همچنان می‌درخشد. کلیشی ایهیناچو بازیکن لستر هم چهره شناخته‌شده‌ای است. 

یکی دیگر از مشهورترین نفرات تیم ملی نیجریه، زایدو سانوسی مدافع راست پورتو است که بارها و بارها در کنار مهدی طارمی در ترکیب تیم پرتغالی قرار گرفته است.

تیم ملی ایران به سختی فرصت رویارویی دوستانه با تیمی که این تعداد ستاره بزرگ دارد را پیدا می‌کند. پس باید دعا کنیم فرصت برگزاری مسابقه با نیجریه حتما فراهم شود.

ایران و نیجریه پیش از این دو بار با هم بازی کرده‌اند. یک بار در سال 1998 در جام کارلزبرگ که در هنگ کنگ برگزار شد نیجریه توانست با تک گل «احمد غربا» ایران را شکست بدهد و به فینال برسد. 

بار دوم هم در جام جهانی 2014 در اولین مسابقه مرحله گروهی بود که بازی کسالت‌بار و کم‌موقعیت دو تیم، با تساوی بدون گل تمام شد. 

1359