درباره دو نقل و انتقال‌ عجیب؛ در ازبکستان هم لژیونردار شدیم!

درباره دو نقل و انتقال‌ عجیب؛ در ازبکستان هم لژیونردار شدیم!

پایگاه خبری فوتبالی- در دو انتقال غیر منتظره و عجیب دو بازیکن ایرانی از تیم‌های لیگ یکی، به تیم متالورگ از سوپرلیگ ازبکستان پیوستند!

به گزارش فوتبالی، رضا یزدان‌دوست مدافع فصل گذشته نفت مسجدسلیمان که تیمش به دسته اول سقوط کرد، لژیونر شد و با تیم متالورگ ازبکستان قرارداد بست تا اولین لژیونر فوتبال ایران در ازبکستان باشد.

نکته عجیب درباره یزدان دوست این است که این مدافع در فصلی که گذشت ابتدا به تراکتور پیوسته بود اما در تراکتور حتی یک بازی هم انجام نداد ناچار شد به مسجد سلیمان برگردد. در بازگشت هم فقط در 8 بازی نفتی‌ها حضور داشت. نفت هم در پایان فصل به لیگ یک سقوط کرد. بسیار عجیب است که مدافع تیمی که از لیگ برتر ایران به دسته پایین‌تر سقوط کرده لژیونر می‌شود! آن هم با کارنامه‌ای که هر چه باشد، درخشان نیست و طبیعتا توجه تیمی در ازبکستان را جلب نخواهد کرد

ساعاتی پس از این انتقال خبر رسید یک بازیکن ایرانی دیگر یعنی دانیال ماهینی هم به تیم متالورگ پیوسته است. ماهینی هم زمانی با درخشش در استقلال خوزستان خودش را بر سر زبان‌ها انداخت و حتی یکی دو بار به اردوی تیم ملی هم دعوت شد. اما پارگی رباط صلیبی فرصت ادامه درخشش را از او گرفت. ماهینی فصل قبل در تیم آرمان گهر در لیگ آزادگان بازی کرد و از لیگ یک به تیم لیگ برتری متالورگ خواهد رفت.

مشخص نیست انتقال این بازیکنان به متالورگ با چه روند و بر چه اساسی صورت گرفته افت. فقط به این نکته توجه کنید که تیمی که در منطقه سقوط از لیگ برتر ازبکستان است برای فرار از سقوط، دست به دامن بازیکنانی شده که یکی‌شان از لیگ برتر ایران به دسته پایین‌تر سقوط کرده و دیگری اصلا در لیگ یک بازی می‌کرده است!

البته متالورگ تیم بزرگی در ازبکستان نیست. این تیم در پایان نیم فصل، در رده یازدهم جدول قرار دارد و فقط یک پله با منطقه پلی‌آف سقوط به دسته پایین‌تر فاصله دارد. جایگاه متالورگ در سوپرلیگ ازبکستان معمولا در همین جاهای جدول است و فقط یک بار در سال 2019 پنجم شده است.

نکته جالب دیگر درباره متالورگ این است که الکساندر لوبانوف را به عنوان دروازه‌بان در اختیار دارد. لوبانف همان دروازه‌بانی است که در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس مدتی عضو این باشگاه بود

1359