قاب ویژه؛ عمری «مسلمان» بشود یا نشود؟

قاب ویژه؛ عمری «مسلمان» بشود یا نشود؟

پایگاه خبری فوتبالی - اخیرا عکسی از تمرینات پرسپولیس منتشر شده است که توجه فوتبالدوستان نکته سنج را به خودش جلب کرده است. 

به گزارش فوتبالی، در این تصویر که مربوط به تمرین پنج شنبه هفته گذشته پرسپولیس است محمد عمری هافبک جوان این تیم در مرکز توجه قرار دارد. 

در اطراف او هم چند بازیکن دیگر پرسپولیس دیده میشوند. عکس در نگاه اول ساده است و نکته خاصی ندارد اما چیزی که توجه نکته‌سنج‌ها را به خودش جلب می‌کند شماره کاور و شورت ورزشی محمد عمری است: «77»!

این شماره پرسپولیسی‌ها را به یاد یکی از بازیکنان محبوب سال‌های اول حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم می‌اندازد. بازیکنی که به خاطر پاس گل‌های دیدنی و ارسال‌های خط‌کشی شده‌اش به «مهندس» معروف شده بود: «محسن مسلمان».

مسلمان البته ابتدا در لیست برانکو نبود اما با تضمین و اصرار مدیران وقت پرسپولیس در لیست بازیکنان قرار گرفت و خیلی زود توانایی‌های خودش را نشان داد و بازیکن فیکس تیم شد. بعد از چند فصل اما مسلمان از چشم برانکو افتاد و کار به جایی رسید که در لیست مازاد پرسپولیس هم قرار گرفت. 

مسلمان بعد از 3 سال بازی در پرسپولیس ناچار شد از این تیم برود. اما حضور در ذوب‌آهن، سپاهان و سایپا کمکی به بازگشت او به سطح اول فوتبال ایران نکرد. حالا او مدتی است بدون تیم است و کسی از مهندسِ 5 سال پیش پرسپولیس که الان فقط 32 سالش است خبر ندارد. 

حالا دیدن عمری در پیراهن مسلمان، هواداران پرسپولیس را دچار احساساتی دوگانه کرده است. قطعا همه پرسپولیسی‌ها دوست دارند عمری خیلی زود به سطحی برسد که مسلمان در پرسپولیس داشت و بردهای تیم را مهندسی می‌کرد. اما از طرفی نگران آینده و سرنوشت عمری هم شده‌اند و نمی‌خواهند عمری مثل مسلمان وارد حاشیه شود و عمر فوتبالش زود به پایان برسد. 

البته که انتخاب و پوشیدن یک شماره پیراهن لزوما تفاوت یا شباهتی ایجاد نمی‌کند اما به هر حال دیدن کاور و شورت شماره 77 برای پرسپولیسی‌ها نوستالژی ایجاد کرده و آنها را به یاد شماره 77 قبلی و ماجراهای او انداخته است.

1359