استقبال بى سابقه از جام جهانى زنان تا روز چهارم اين مسابقات

استقبال بى سابقه از جام جهانى زنان تا روز چهارم اين مسابقات

پايگاه خبرى فوتبالى- جام جهانى ٢٠٢٣ زنان بر خلاف پيش بينى ها، تماشاگران زيادى را تا كنون جذب خود كرده است.

به گزارش فوتبالى، پيش از شروع جام جهانى نگرانى هاى زيادى مبنى بر عدم استقبال از جام جهانى ٢٠٢٣ زنان وجود داشت، به طورى كه صحبت از بليت هاى رايگان براى مسابقات ميشد. اما حالا با گذشتن چهار روز از مسابقات، جمعيتى بالاى ٣٠٠ هزار نفر، مسابقات را از نزديك تماشا كرده اند. بهترين جام جهانى از نظر تعداد تماشاگر، جام جهانى ٢٠١٥ كانادا با يك ميليون و سيصد و پنجاه و سه هزار نفر است كه به احتمال زياد خيلى زود اين ركورد شكسته خواهد شد.

ديدار استراليا و ايرلند با هفتادو پنج هزارو هفتصدو هشتاد و چهار نفر تا اينجا بالاترين تماشاگر را در اين جام جهانى به خود ديده است كه اين يك ركورد تاريخى براى كشور استراليا به حساب مى آيد اما اين ركورد بهترين ركورد تعداد تماشاگر در جام هاى جهانى نيست.

ركورد تعداد تماشاگر در تاريخ جام هاى جهانى متعلق به ديدار برزيل- نروژ و آمريكا- چين در جام جهانى ١٩٩٩ آمريكا است كه هر دو ديدار استاديوم رز بول به طور كامل پر شد و نود هزار و صد و هشتاد و پنج نفر اين دو ديدار را از نزديك تماشا كنند. با توجه به گنجايش بزرگترين استاديوم جام جهانى ٢٠٢٣ يعنى سيدنى با هشتادو دو هزارو پانصد نفر نميشود در اين جام ركوردى براى تعداد تماشاگر در يك بازى متصور بود اما استراليايى ها مى توانند به رتبه دوم كه هفتادو هشت هزارو نهصدو هفتادو دو نفر است برسند.

چند ديدار پر تماشاگر جام جهانى ٢٠٢٣ تا اين لحظه:

استراليا- ايرلند: ٧٥.٧٨٤

انگليس- هاييتى: ٤٤.٣٦٩

نيوزلند- نروژ: ٤٢.١٣٧

آمريكا- ويتنام: ٤١.١٠٧

فرانسه- جاماييكا: ٣٩.٠٤٥

٦٠٠١