مربی تراکتور: از یونایتد رفتم تا دیگر مربی دخیا نباشم!

مربی تراکتور: از یونایتد رفتم تا دیگر مربی دخیا نباشم!

پایگاه خبری فوتبالی - مربی جدید دروازه‌بانان تراکتور پس از سال‌ها کار با داوید دخیا، درنهایت همراه با دلخوری از این دروازه‌بان جدا شده است.

به گزارش فوتبالی، امیلیو آلوارز جدیدترین دستیار پاکو خمز در تراکتور است. مردی که با کوله‌باری از تجربه و کار در باشگاه‌های بزرگی همچون منچستر یونایتد، اتلتیکو مادرید و والنسیا در ۵۱ سالگی به تبریز آمده تا یک تجربه آسیایی متفاوت داشته باشد.

امیلیو که پس از ۱۱۸۰ روز کار در منچستر یونایتد و اواخر سپتامبر ۲۰۱۹ با خواست شخصی از جمع شیاطین سرخ جدا شد، دلیل این کار خود را بی‌وفایی داوید دخیا عنوان می‌کند. موضوعی که باعث شده آلوارز پس از سال‌ها کار با دروازه‌بان هموطن خود در اتلتیکو مادرید و منچستر یونایتد با ناراحتی و گلایه، علاقه‌ای به ادامه همکاری با این دروازه‌بان نداشته باشد!

ماجرا از این قرار است که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹، منچستر یونایتد تمدید قرارداد داوید دخیا را رسمی کرد. اتفاقی که باعث شد دخیا در ازای تمدید تا ۲۰۲۳، با بیش از ۱۲ میلیون یورو پردرآمدترین دروازه‌بان دنیا شود. موضوعی که باعث شد هم خورخه مندز، ایجنت مشهور پرتغالی و هم امیلیو آلوارز مربی سنگربانان اسپانیایی از وی ناراحت شوند و دیگر حاضر به همکاری با دخیا نباشند.

آلوارز در گفتگوی خود با رسانه مطرح اسپانیایی AS دلیل این کار خود را چنین توضیح می‌دهد: «این درست نیست که منچستر یونایتد مرا از کارم برکنار کرده است. در واقع زمانی که دخیا تمدید کرد، یونایتد پیشنهادی برای من روی میز گذاشت. این من بودم که خواستم با باشگاه ملاقات کنم تا بتوانم به آنها بگویم می‌خواهم باشگاه را ترک کنم. در این جلسه بود که از من خواستند که تمدید کنم. به آنها گفتم که می‌روم اما نه به این دلیل که می‌خواهم یونایتد را ترک کنم؛ بلکه می‌خواستم مربیگری دخیا را متوقف کنم.»

وی ادامه داد: «جدا از اینکه مربی او در اتلتیکو مادرید بودم، جایی که به شدت از او حمایت کردم، من کسی بودم که او را متقاعد کردم که با یونایتد امضا کند. من دست راست او در منچستر بودم. من به لطف کار بزرگ خورخه مندز و به خاطر اینکه مورینیو می‌خواست مرا به خدمت بگیرد تا به داوید کمک کنم تا پیشرفت کند و او را در باشگاه نگه دارد، به یونایتد آمدم. در آن لحظه او می‌خواست یونایتد را ترک کند.»

مربی کنونی تراکتور دلیل ناراحتی خود از دخیا را بی‌وفایی این دروازه‌بان توصیف کرد: «بعد از تقریباً سه سال کار زیاد و ملاقات با یونایتد برای تمدید او و تبدیل شدن او به بهترین بازیکن جهان، متوجه شدم که او بدون اطلاع من تمدید کرده است. صادقانه بگویم، احساس کمبود وفاداری کردم. از داوید پرسیدم که چرا به من چیزی نگفت که او گفت که از وی خواسته‌ بودند به کسی چیزی نگوید. این روی من تاثیر داشت. روشی که من حرفه‌ام را می‌فهمم این است که اگر به کسی اعتماد کامل نداشته باشی، نمی‌توانی به پیشرفتش کمک کنی و به همین دلیل تصمیم گرفتم یونایتد را ترک کنم.»

آلوارز همچنین مدعی است پیشنهاد رئال مادرید و پی‌اس‌جی‌ را به خاطر داوید دخیا رد کرده تا کنار وی بماند: «پی‌اس‌جی و مادرید با من تماس گرفتند اما من در یونایتد ماندم تا دخیا را ترک نکنم. برای من، این وفاداری است. البته پشیمان نیستم زیرا احساس می‌کردم این همان کاری است که باید در آن لحظه انجام دهم. بین تصمیم درست و تصمیمی که برای من بهتر بود، تصمیم درست و وفاداری را انتخاب کردم. امروز وجدانم راحت است. من می‌توانستم پول بیشتری داشته باشم اما برای شاد بودن در درون خودم خیلی بیشتر از این ارزش قائل هستم. تا به امروز، هواداران یونایتد عشق خود را به من نشان می‌دهند و گاهی اوقات به من می‌نویسند که دخیا از زمانی که باشگاه را ترک کردم، مثل قبل نبوده است. من یک مرد فوتبالی هستم و کینه‌ای ندارم. لحظات خوبی را که با هم داشتیم حفظ می‌کنم، از جمله چهار عنوانی که با هم به دست آوردیم.»

1997