قابل پیش‌بینی؛ درخواست تجدیدنظر عزیزی خادم رد شد

قابل پیش‌بینی؛ درخواست تجدیدنظر عزیزی خادم رد شد

پایگاه خبری فوتبالی - آخرین اقدام قضاییِ شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال علیه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم بدون نتیجه ماند.

 به گزارش فوتبالی، عزیزی خادم در تاریخ 28 بهمن 1400 و در کمتر از یک سال بعد از انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، از سوی هیئت‌رئیسه برکنار شد.

اعضای هیات رئیسه در آن زمان با استناد به ماده 27 اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس را به طور موقت عزل کردند. این بند به اعضای هیات رییسه این اختیار را می داد که رییس را عزل موقت کنند و در یک مدت زمان سه ماهه، او را برای عزل نهایی یا عزل نشدن به مجمع بفرستند.

البته این بند در حال حاضر در اساسنامه موجود نیست و برداشته شده است. عزیزی خادم در اقدامی جالب از همه اعضای هیات رئیسه (منهای احمدرضا براتی) به قوه قضاییه شکایت کرد اما شکایت او در دادسرا رد شد. بعد از این اتفاق عزیزی خادم درخواست تجدید نظر کرد. اما همان طوری که قابل پیش بینی بود، این درخواست هم به جایی نرسید. چرا که مشخص بود قوه قضاییه به شکایت‌های حقوقی فوتبال ورود نمی‌کند. در متن رای تجدید نظر هم آمده است که «دعوی مطروحه در محاکم قضایی قابلیت استماع ندارد.» او پیشتر هم به کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال شکایت کرده بود که آن شکایت‌ها هم به جایی نرسیده بود.

1359