تیراندازی مرگبار در شهر محل برگزاری افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان

تیراندازی مرگبار در شهر محل برگزاری افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان

پایگاه خبری فوتبالی - كمتر از 7 ساعت ديگر جام جهانى ٢٠٢٣ به ميزبانى مشترک استراليا و نيوزیلند آغاز مى شود.

به گزارش فوتبالی، دو تيم نيوزیلند و نروژ ديدار افتتاحيه جام جهانى ٢٠٢٣ زنان را در ورزشگاه ادن پارک در شهر اوکلند که پایتخت کشور نیوزیلند است برگزار خواهند کرد. این بازی از ساعت 10:30 صبح روز پنجشنبه 29 تیرماه ( به وقت ایران ) برگزار خواهد شد. نيوزلند در رده بيست و ششم فيفا قرار دارد و نروژ در رتبه دوازدهم اين رنكينگ ايستاده است.

اما یک اتفاق ناگوار تنها در فاصله چند ساعت مانده به شروع جام جهانی زنان، در شهر محل برگزاری بازی افتتاحیه رقم خورده است. در اوکلند، پایتخت نیوزیلند، رقم خوردن یک تیراندازی مرگبار حاشیه ساز شده است. مهاجم که در جریان درگیری با پلیس کشته شده در این واقعه دو نفر را کشت و ۶ نفر دیگر از جمله چند افسر پلیس را مجروح کرد.

البته نخست‌وزیر نیوزیلند گفته است که مسابقات جام جهانی زنان مطابق برنامه تعیین شده انجام خواهد شد و این واقعه تغییری در برنامه ریزی ها ایجاد نخواهد کرد. کریس هیپکنیز به مردم کشورش اطمینان داده که تهدید از میان برداشته شده است و هیچ خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند. او گفته مهاجم با یک اسلحه بادی به قربانیان در محل ساخت و ساز ساختمانی حمله کرده است. هنوز به طور دقیق انگیزه مهاجم برای انجام این کار مشخص نشده است.

1470