سوژه روز/ برای استقلال و پرسپولیس مشتری پیدا نمی‌شود!

سوژه روز/ برای استقلال و پرسپولیس مشتری پیدا نمی‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- رییس سازمان خصوصی دلایل عدم واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت را توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، هنوز اتفاق جدیدی برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی صورت نگرفته و همچنان دو تیم زیر نظر وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

اینکه چرا خبری از واگذاری این دو باشگاه نیست، یکی از محورهای صحبتهای حسین قربان‌زاده رییس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه دیشب فوتبال برتر بود.

اظهارات او را بخوانید:" واگذاری برای شرکتها به نحوی است که اگر زیان‌ده باشند باید از طرق فرابورش اقدام شود. در فرابورس شرایط فروش هر شرکت برای مشتریان افشا می‌شود تا بدانند هر سهام را با چه شرایطی دارند می‌خرند. استقلال و پرسپولیس به همین نحو سهام‌شان عرضه شد."

رییس سازمان خصوصی سازی این را هم گفت که هنوز برای دو باشگاه بزرگ تهرانی مشتری پیدا نشده است:" از طریق این مدل واگذاری حدود 1000 میلیارد به سرخابی‌ها رسیده که در تاریخ بی‌سابقه است اما برای بحث واگذاری باید شرایط دو باشگاه را کنترل و اعلام می‌کردیم. واقعیت این است که وقتی شرایط را اعلام کردیم خریداری پیدا نشد."

به گفته قربان‌زاده در ادامه راهکار دیگری هم بررسی و اجرا شده اما این کار هم منجر به پیدا شدن مشتری نشده است:" هیات واگذاری پیشنهاد داد که این دو باشگاه تعاونی شوند و تسهیلات بدهیم اما باز هم مشتری نیامد."

وی البته ابراز امیدواری کرد راهکار دیگری که قرار است در جلسات بعدی هیات واگذاری استقلال و پرسپولیس مورد بحث قرار گیرد به نتیجه مطلوب برسد و سهام دو باشگاه به صورت بلوکی به شرکتی واگذار شود که اهلیت داشته باشد.

6442