روایت تازه علی کفاشیان از روزی که بازداشت شد

روایت تازه علی کفاشیان از روزی که بازداشت شد

پایگاه خبری فوتبالی– ماجرای بازداشت رییس اسبق فدراسیون فوتبال چه بود؟

به گزارش فوتبالی، آذر ماه سال 1391 بود که خبری مبنی بر بازداشت علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها منتشر شد.

کفاشیان تا مدت‌ها بعد از آن اتفاق ادعا می‌کرد که اصلا بازداشت در کار نبوده و فقط به عنوان «مطلع» احضار شده تا توضیحاتی بدهد. اما در اواخر شهریور 1394 ابتدا در گفتگو با ایسنا و سپس در یک گفت و گوی اینترنتی با رضا رشیدپور تایید کرد که برای چند ساعت بازداشت شده بود.

امروز یک گفت و گو با کفاشیان در «خبرآنلاین» منتشر شده که رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در آن جزییات بیشتری از ماجرای بازداشتش را مطرح کرده است.

کفاشیان گفته است: «بازداشت من در واقع همین قضیه بود که مدام به من می گفتند باید بروی کنار؛ اما ما می‌ماندیم. به این صورت می‌خواستند که ما را بیرون کنند. احضاریه‌ای برای ما فرستادند و ما را به آنجا بردند. سیاست آنها این بود که با بازداشت، حالی از ما بگیرند، دقیقا همان زمانی هم بود که من دوباره به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدم. همین قضیه باب طبع وزارت ورزش نبود. فکر می‌کردند که من کلک زده‌ام. اما واقعا این طور نبود و افرادی که آنها می‌خواستند رای نیاورده بودند."

کفاشیان با این مقدمه، سراغ اصل ماجرا رفته است:" اذیت‌ها شروع شد و ما را خواستند؛ صحبت کردیم و گفتیم خب بریم سر اصل مطلب. گفتند استعفا!‌ گفتم خب زودتر می‌گفتید یک کاغذ بیاورید تا بنویسم. نوشتم و تحویل دادم. می‌خواستند بیشتر من را نگه دارند. اما چون روزهای بعد تعطیل بود و بازپرس نبود ترجیح دادند زودتر کارهای مرخص شدن من را انجام دهند و به جای چهار پنج روز، چند ساعتی آنجا بودیم. زمانی که می‌خواستم خارج شوم گفتند اگر دلیلش را بپرسند چه می‌گویی؟ گفتم من دروغ نمی‌گویم و همه اتفاقاتی که حالا افتاد را برای‌شان تعریف می‌کنم تا همه بدانند. بعد گفتند اینطور که نمی‌شود و فلان و این‌ها... و بعد از آن هم هیچ وقت نامه استعفای من منتشر نشد و منصرف شدند و من در کارم ادامه دادم. خبرنگاران از من می‌پرسیدند که راست است شما یکشنبه استعفا می‌دهید؟ می‌گفتم بله ولی کدام یکشنبه مشخص نیست!»