مرادی: جوانان والیبال تنها تیم گروهی ایران هستند که بدون شکست قهرمان آسیا و جهان شده‌اند

مرادی: جوانان والیبال تنها تیم گروهی ایران هستند که بدون شکست قهرمان آسیا و جهان شده‌اند

پایگاه خبری فوتبالی- نایب رئیس فدراسیون والیبال گفت: تیم ملی والیبال جوانان ایران تنها تیم ورزش گروهی کشور است که بدون شکست مقام قهرمانی آسیا و جهان را به دست آورده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال پس از استقبال از تیم ملی والیبال جوانان ایران که در رقابت‌های جهانی بحرین موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود، افزود: ابتدا وظیفه خود می‌دانم که این قهرمانی را به خانواده بزرگ ورزش و والیبال ایران و همچنین یکایک مردم شریف بزرگ ایران که با پیروزی و قهرمانی این تیم دلشان شاد شد، تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: جای دکتر داورزنی در فرودگاه خالی بود زیرا ایشان به دلیل فوت پدر نتوانستند در مراسم استقبال از تیم ملی جوانان شرکت کنند، اما حتما دلشون اینجاست.

نایب رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تیم ملی والیبال جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی بحرین، 375 جلسه تمرین داشت و مزد کار خود را گرفت. تیمی که دو سال پیش در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در تهران با هدایت مسعود آرمات در جایگاه سوم جهان قرار گرفت و امسال قهرمان جهان در رده سنی جوانان شد که اکثریت بازیکنان تیم جوانان فعلی، در آن سال هم عضو تیم نوجوانان بودند.

وی تصریح کرد: تیم ملی جوانان با هدایت غلامرضا مومنی‌مقدم و پیمان اکبری به عنوان مدیر فنی که از مربیان مطرح والیبال ایران هستند و کادری زحمت کش در رقابت‌های جهانی شرکت کرد و همانطور که گفتم با 375 جلسه تمرین در این مسابقات حاضر و قهرمان شد.

مردای تاکید کرد: تیم ملی والیبال جوانان ایران تنها تیم ایران است که در یک رشته گروهی در آسیا بدون باخت و در جهان با هشت برد متوالی قهرمان شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان ورزش والیبال که در منامه و در مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان حضور داشتند، اظهار نظرهای زیادی درباره شایستگی، توانایی و قابلیت سرشار بازیکنان تیم ایران کردند. خولیو ولاسکو مدیر فنی تیم ایتالیا و از چهره‌‍‌های بزرگ والیبال جهان از پیشرفت والیبال ایران و به‌ویژه رده‌سنی جوانان متحیر شده است و حتی قبل از بازی با ایتالیا نمی‌توانست قاطعانه از برد لاجوردی‌پوشان در تقابل با ایران صحبت کند و نگران حملات سنگین تیم ایران بود که همین اتفاق هم افتاد.

مرادی ادامه داد: در مجموع بازیکنان مزد کار و تلاش خود را گرفتند و این پیروزی و قهرمانی را به یکایک بازیکنان و اعضای کادر فنی و سرپرستی تیم ملی جوانان تبریک می‌گویم. خوشبختانه این تیم در کنار توجه به مسایل فنی به مسایل اخلاقی هم توجه داشت و کارشان را بدون حاشیه جلو بردند و مزد تلاش خود را گرفتند. آینده بسیار درخشانی در انتظار این بازیکنان است و انشاالله در رده سنی بزرگسالان شاهد هنرنمایی بیشتر این بازیکنان در آینده والیبال ایران خواهیم بود.

نایب رئیس فدراسیون والیبال درباره برنامه‌های فدراسیون برای حضور این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان گفت: امروز وقتی مومنی‌مقدم به صورت موقت با بازیکنان خداحافظی کرد تا آن‌ها چند روز استراحت کنند، تاکید کرد که امکان دارد تعدادی از بازیکنان تیم ملی جوانان به اردو بزرگسالان فراخوانده شوند.

وی با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در اواخر مردادماه در شهر ارومیه، گفت: تعدادی از بازیکنان تیم ملی جوانان ممکن است به اروی تیم ملی بزرگسالان برای شرکت در این مسابقات دعوت شوند که بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد که چه تعداد به اردوی آماده سازی این مسابقات دعوت شوند.

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان که از 16 تیرماه در شهر منامه کشور بحرین آغاز شده بود، شب گذشته (یکشنبه 25 تیر) با قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم ملی جوانان صبح امروز با استقبال معاون وزیر ورزش وارد کشور شد.

1999