قهرمانی عربستان در مسابقات فوتبال بازیهای کشورهای عربی

قهرمانی عربستان در مسابقات فوتبال بازیهای کشورهای عربی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم امید عربستان با پیروزی برابر امید سوریه مقام قهرمانی مسابقات فوتبال بازیهای ورزشی کشورهای عربی را کسب کرد. 

به گزارش فوتبالی، دیدار نهایی مسابقات فوتبال بازیهای ورزشی کشورهای عربی بامداد شنبه در الجزایر انجام شد و بعد از تساوی دو تیم ملی امید عربستان و سوریه در وقت قانونی، تیم عربستان در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ برنده شد و مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در این مسابقه "صهیب ایمن زید" یکی از بازیکنان تاثیر گذار عربستان که عضو تیم الهلال است  در دقیقه ۱۱ دروازه سوریه را باز کرد اما "ماردیک ماردیکیان" بازیکن عضو تیم الشرطه عراق در دقیقه ۴۵ بازی را به تساوی کشاند.

بعد از حفظ این نتیجه تا پایان ۹۰ دقیقه، تکلیف تیم قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شد که عربستان با پیروزی ۴ بر ۳ نشان طلا را به خود اختصاص داد.

در بازی رده بندی این مسابقات هم جدال دو تیم آفریقایی سودان و الحزائر در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی ۲-۲ به پایان رسید و در ضربات پنالتی سودان ۴ بر ۲ برنده شد تا تیم میزبان حتی به نشان برنز فوتبال هم نرسد. 

در تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال در بازیهای ورزشی کشورهای عربی،  مصر با ۴ قهرمانی و یک مقام دوم پرافتخارترین تیم است و کشوزهای اردن و مراکش هر کدام ۲ بار قهرمانی این رویداد را تجربه کرده اند.

عربستان هم که پیش از این ۲ مقام دوم و یک مقام سوم را کسب کرده بود، نخستین بار مقام قهرمانی را کسب کرد. سوریه هم برای سومین بار در این رویداد دوم شد. 

  ۱۹۷۹