آمارى از جام هاى جهانی/ آمريكا پيشتاز در ركوردها

آمارى از جام هاى جهانی/ آمريكا پيشتاز در ركوردها

پايگاه خبرى فوتبالى- تنها هفت روز تا شروع جام جهانى ٢٠٢٣ زنان باقى مانده است. جام جهانى كه براى اولين بار با حضور ٣٢ تيم برگزار مى‌شود.

به گزارش فوتبالى، نهمين دوره جام جهانى زنان از يك هفته ديگر به ميزبانى مشترك استراليا و نيوزلند برگزار مى شود. اين براى اولين بار است كه جام جهانى در اقيانوسيه برگزار مى شود.

بيشترين حضور در جام جهانى زنان را تيم هاى آمريكا، ژاپن، آلمان، نروژ، سوئد، برزيل و نيجريه داشته اند كه در همه ادوار حاضر بوده اند. بيشترين قهرمانى در جام جهانى براى آمريكاس كه ٤ بار قهرمان شده است. آلمان ٢ بار و نروژ و ژاپن هر كدام يكبار اين جام را به كشورشان برده اند.

آمريكا با ٥٠ بازى در ادوار مختلف جام جهانى، بيشترين بازى را انجام داده است. پس از آنها آلمانى ها با ٤٤ بازى در رده دوم قرار دارند كه البته آمريكا با ٤٠ برد در اين زمينه هم ركوردار است. نيجريه هم با ١٩ باخت ركوردار تعداد باخت در جام جهانى زنان است. در هشت دوره قبلى جام جهانى، تنها يك بار ميزبان مسابقات به عنوان قهرمانى رسيده است، آن هم آمريكا در سال ١٩٩٩.

بيشترين حضور يك بازيكن مربوط به فورميگا از برزيل است كه در ٧ دوره از اين رقابت ها حضور داشته است. مارتاى برزيلى با ١٧ گل، بهترين گلزن تاريخ جام جهانى زنان است. ميشل اكرز آمريكايى هم با ١٠ گل در يك جام جهانى ركوردار گل در يك دوره از جام جهانى است. البته اكرز و الكس مورگان يك ركورد مشترك هم دارند: گلزنى در يك ديدار. اكرز در جام جهانى ١٩٩٩ در يك بازى ٥ گل به چين زده و مورگان ٢٠ سال بعد در جام جهانى ٢٠١٩، ٥ گل به تايلند زده است.

قاطع ترين برد يك تيم را هم در جام جهانى آمريكا كسب كرده است. آنها در جام جهانى ٢٠١٩ با نتيجه، ١٣ بر صفر تايلند را شكست داده اند. ركورداران كلين شيت در يك دوره جام جهانى هم از آلمان و آمريكا هستند. نادين آنگرر از آلمان در جام جهانى ٢٠٠٧ و هوپ سولو از آمريكا در جام جهانى ٢٠١٥ كه هردو ٥٤٠ دقيقه دروازه هاى خود را بسته نگه داشته اند.

آنطور كه مشخص است كفه ترازو به نفع آمريكا بوده است. هرچند كه اين جام جهانى به نظر مى آيد تعداد تيم هاى مدعى از هميشه بيشترند.

٦٠٠١