مرد بازنده پرتغالی و یک شکست بزرگ دیگر!

مرد بازنده پرتغالی و یک شکست بزرگ دیگر!

پایگاه خبری فوتبالی- چندی پیش تیم ملی قطر با نتیجه عجیب و غریب ۴ بر صفر مغلوب پاناما و از مسابقات کونکاکاف حذف شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی قطر که هدایتش بر عهده کارلوس کی‌روش است برای حضور مقتدرانه در جام ملت‌های آسیای پیش رو آماده می‌شود تا بتواند برای دومین دوره پیاپی قهرمان این مسابقات شود.

قطری‌ها که اصلاً پاییز خوبی را در جام جهانی سپری نکردند به عنوان مهمان‌ راهی این مسابقات شدند تا در این تورنومنت نمایش پرفراز و نشیبی را از خود بر جای بگذارند و در نهایت با باخت سنگین مقابل پاناما از رسیدن به جمع چهار تیم برتر باز بمانند البته که کارلوس کی‌روش در این تورنمنت از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرد و بیشتر به بازیکنان جوان خود و به اصطلاح تیم دوم قطر میدان داد البته این موضوع نمی‌تواند مانع از این شود که شکست‌های بزرگ این سرمربی کهنه‌کار در طی سالیان اخیر به باد فراموشی سپرده شود.

کی‌روش در اولین مقطع حضورش بر روی نیمکت ایران تنها در دو بازی با اختلاف بیش از یک گل شکست خورد آن‌هم مقابل بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ و ژاپن در جام ملت‌های آسیا! سرمربی پرتغالی که پس از حذف در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از تیم ملی جدا شد و حتی همین هم می‌تواند شکست بزرگی تلقی شود سکان هدایت کلمبیا را برعهده گرفت.

حضور او بر روی نیمکت زردها گرچه آغاز خوشی داشت اما با پایانی تلخ همراه شد. کی‌روش در اواخر حضورش در تیم ملی کلمبیا با شکست‌های سنگین هم مسیر شد. دو باخت عجیب ۳ بر صفر مقابل اروگوئه و ۶ بر یک در برابر اکوادور که حداقل سنگین‌ترین شکست کلمبیایی‌ها در طی یک دهه اخیر بود سبب شد تا راه وی از تیم اهل آمریکای جنوبی جدا شود.

علی‌رغم اینکه حضور کی‌روش بر روی نیمکت تیم ملی مصر با شکست سنگینی توام نشد اما دو باخت پیاپی به سنگال در فینال جام ملت‌های آفریقا و انتخابی جام جهانی که مانع صعود فراعنه به جام جهانی شد می‌توان حسرت بزرگ و صد البته شکستی بزرگ قلمداد شود.

کی‌روش بعد از مصر دوباره سکان هدایت ایران را بر عهده گرفت و جایگزین اسکوچیچ شد تا بتواند به حسرت چندین‌ و چند ساله تیم ملی در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا پایان دهد.

اما همیشه می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ او در اولین مسابقه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ گل کاشت و تیمش با نتیجه ۶ بر دو مغلوب سه شیرها شد تا سنگین ترین باخت تاریخ ایران در جام‌های جهانی رقم بخورد! شکستی که هرگز به باد فراموشی سپرده نخواهد شد. 

حالا بعد از گذشت تقریباً ۹ ماه، CQ نشان داده که ترک عادت نکرده و روند متحمل شدن شکست‌های پرگل خود را قطر ادامه دار است.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸