مراکش در وقت اضافی قهرمان آفریقا شد

مراکش در وقت اضافی قهرمان آفریقا شد

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار نهایی مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آفریقا شنبه شب با حضور انبوه تماشاگران در شهر رباط بین تیم های مراکش و مصر انجام شد.

به گزارش فوتبالی، ۱۸ دقیقه اول این بازی بسیار پرحادثه دنبال شد و یک گل و یک اخراج حاصل کار تیم مصر بود. در دقیقه ۱۰ بازی "محمود صابر" مدافع تیم ملی امید مصر با شوتی پرقدرت و دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه مراکش را باز کرد. همین بازیکن ۸ دقیقه بعد از این گل به علت تکل دوپا روی پای یکی از بازیکنان مراکش کارت قرمز گرفت و اخراج شد.

در ادامه بازی تیم مراکش از ۱۰ نفره شدن مصر به خوبی بهره برد و در دقیقه ۳۷ توسط "یانیس بقراوی" مهاجم ۲۲ ساله عضو تیم اوسر فرانسه به کل تساوی رسید. این مسابقه پرهیجان بین دو قدرت سنتی شمال قاره سیاه تا انتهای ۹۰ دقیقه گلی درپی نداشت و ادامه آن به وقت اضافی کشیده شد. در دقیقه ۱۰۵ بازی "اسامه تارقالین" با استفاده از غفلت مدافعان مصر گل دوم مراکش را به ثمر رساند و برتری ۲ بر یک «شیرهای اطلس»  تا پایان ۱۲۰ دقیقه حفظ شد تا این تیم اولین بار فاتح مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آفریقا شود. 

تیم های مراکش و مصر درحالی این بازی را انجام دادند که صفحه کنفدراسیون فوتبال آفریقا پیش از شروع بازی  در توئیتر در مطلبی نوشت که این دو کشور تاکنون بیشترین حضور را در بازی نهایی به نام خود ثبت کرده اند.

مراکش پیش از این یک بار در سال ۲۰۱۱ و مصر هم یک بار در سال ۲۰۱۹ در بازی نهایی مسابقات امیدهای آفریقا حاضر شده بودند. در پایان این رقابتها ۳ تیم مراکش، مصر و مالی جواز حضور در مسابقات فوتبال بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند و تیم گینه هم با تیم چهارم قاره آسیا در مرحله انتخابی بین قاره ای به میدان خواهد رفت. 

۱۹۷۹