دو مثلثی که گواردیولا در بارسلونا با آنها قهرمان چمپیونزلیگ شد(عکس)

دو مثلثی که گواردیولا در بارسلونا با آنها قهرمان چمپیونزلیگ شد(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا بین سال های 2008 تا 2012 سرمربی بارسلونا بود و در آن مقطع دو بار توانست به همراه آبی و اناری پوشان قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود و به این ترتیب یک دوره موفقیت آمیز را برای بارسا رقم بزند.

به گزارش فوتبالی، قهرمانی بارسلونا در فصل 2010/11 به طور ویژه ای رقم خورد چرا که پپ گواردیولا در آن فصل برای دومین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف سر الکس فرگوسن می رفت. در فینال سال 2011، منچستر یونایتد و بارسلونا در ورزشگاه ومبلی با هم روبرو شدند. در آن بازی بارسلونا توانست با گل های لیونل مسی، داوید ویا و پدرو ب نتیجه سه بر یک منچستریونایتد را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نکته جالبی که وجود داشت این بود که مثلث هجومی بارسلونا در آن بازی شامل مسی، پدرو و ویا بود و هر سه‌ی این مهاجم ها گلزنی کردند. از سوی دیگر مثلث خط هافبک بارسا در آن بازی شامل آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز و سرخیو بوسکتس بود و آن ها هم پاس گل دادند. در حقیقت هم مثلث هجومی و هم مثلث خط هافبک گواردیولا در آن بازی بسیار درخشان ظاهر شدند و این دو مثلث قهرمانی چمپیونزلیگ را برای بارسا در آن فصل به دست آوردند.

1470