گواردیولا، مقصر اصلی روزهای سیاه تیم ملی آلمان

گواردیولا، مقصر اصلی روزهای سیاه تیم ملی آلمان

پایگاه خبری فوتبالی - باستین شواین اشتایگر اسطوره فوتبال آلمان معتقد است که پپ گواردیولا دلیل اصلی نابود شدن تیم ملی آلمان در چند سال اخیر است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی آلمان بعد از قهرمانی در جام جهانی 2014، موفقیت خاصی نداشت و فقط در یورو 2016 توانست به جمع چهار تیم برتر صعود کند که در آن جا مغلوب فرانسه شد. آن‌ها در جام‌های جهانی 2018 و 2022 حتی نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند و همچنین در یورو 2020 نیز شاهد حذف زودهنگام از دور رقابت‌ها بودند. 

به نقل از سایت گل، شواین اشتایگر که سابقه بازی زیر نظر پپ گواردیولا در بایرن مونیخ را برای مدت دو سال دارد، معتقد است که به خاطر متدهای مربیگری گواردیولا در باواریا، تاکتیک تیم ملی آلمان نیز عوض شده و آن‌ها اقتدار خود را از دست داده‌اند. شواین اشتایگر در ادامه می گوید که فوتبال مالکانه پپ گواردیولا در بایرن باعث شد تا قدرت و عظمت تیم ملی آلمان از بین برود. 

او به تاک اسپورت گفت: "وقتی پپ به بایرن مونیخ آمد، وقتی او به آلمان آمد، همه اعتقاد داشتند که ما باید فوتبال مورد علاقه او را بازی کنیم، باید پاس‌های کوتاه بدهیم. در واقع، ما ارزش‌های خود را از دست دادیم. بیشتر کشورها به آلمان، به چشم یک کشور جنگنده نگاه می کردند، ما تا آخرین لحظه می جنگیدیم، اما در طول 7،8 سال گذشته ما قدرت خود را از دست دادیم."

4416