مصر و مراکش مسافر المپیک پاریس شدند

مصر و مراکش مسافر المپیک پاریس شدند

 پایگاه خبری فوتبالی- دیدارهای نیمه نهایی مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آفریقا با صعود تیم های مصر و مراکش به بازی نهایی و کسب سهمیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس همراه شد.

به گزارش فوتبالی، در مسابقه نخست نیمه نهایی تیم مصر با تک گل "محمد شحاته" هافبک ۲۲ ساله خود برابر گینه به پیروزی رسید و راهی دیدار پایانی شد.

اما رقابت دوم نیمه نهایی با حضور بیش از ۵۰ هزار تماشاگر در شهر رباط بین تیم های مراکش و مالی انجام شد و مهیج ترین مسابقه جام لقب گرفت. در این دیدار تیم مراکش ابتدا با گل دقیقه ۱۴ "زکریا الوحیدی" مهاجم ۲۱ ساله خود از مالی پیش افتاد و با برد یک بر صفر به رختکن رفت. در نیمه دوم فشار تیم مالی روی دروازه میزبان بیشتر شد تا اینکه در دقیقه ۶۶ "مامادی دیامبو" هافبک ۲۰ ساله عضو تیم ردبول سالزبورگ انریش گل تساوی را به ثمر رساندـ

مسابقه دو تیم مراکش و مالی در پایان ۹۰ دقیقه یک – یک شد و در ۳۰ دقیقه اضافی پرحادثه دنبال شد. در دقیقه ۱۰۸ بازی "امین الوزاتی" با ضربه سر دروازه مالی را باز کرد.

 داور بازی بلافاصله با قبول نکردن این گل اعلام آفساید کرد اما بعد از گذشت چند دقیقه  با تصمیم «وی ای آر» گل مراکش پذیرفته شد. همین موضوع باعث اعتراض بازیکنان وکادر فنی مالی شد و صحنه های جنحالی را رقم زد.

با شروع مجدد بازی و درحالیکه تنها ۵ دقیقه به پایان وقت اضافی فرصت بود، تیم مالی حمله های بی محابا از حناح چپ تیم مراکش را در دستور کار قرار داد و توانست توسط "ایسوفی" مایگا به گل تساوی برسد.

بعد از تساوی ۲-۲ دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه، سرانجام در ضربات پنالتی تیم مالی دو ضربه را به تیرک دروازه مراکش زد و در سوی مقابل با گل شدن تمام ضربه های مراکش، «شیرهای اطلس» توانستند صمن رسیدن به بازی نهایی سهمیه المپیک را هم کسب کنند.

بدین ترتیب روز شنبه هفته آینده از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه بازی پایانی مسابقات فوتبال امیدهای آفریقا بین تیم های مراکش و مصر، دو رقیب سنتی شمال قاره سیاه برگزار خواهد شد.

بازی رده بندی این جام هم روز جمعه بین تیم های گینه و مالی انجام خواهد شد که تیم برنده سومین سهمیه آفریقا در المپیک را هم کسب خواهد کرد. تیم چهارم هم باید منتظر مشخص شدن جهره تیم چهارم قاره آسیا باشد تا بخت خود را برای صعود به المپیک از آن  مسیر جست و جو کند. 

۱۹۷۹