سوال روز/ آیا آبی‌ها برای بیرو فرش قرمز پهن کردند؟

سوال روز/ آیا آبی‌ها برای بیرو فرش قرمز پهن کردند؟

پایگاه خبری فوتبالی- احتمالا آن لحظه‌ای که علیرضا بیرانوند و وکیلش پیشنهاد استقلال را دریافت کردند با خودشان فکر می‌کردند که هواداران و پیشکسوتان استقلال چه استقبالی از او بکنند!

به گزارش فوتبالی، اما واقعیت این است که اول کار ماجرا اصلا آن طور که آنها فکر می‌کردند پیش نرفت و به نظر می‌رسید در استقلال برای او فرش قرمز پهن نکرده‌ باشد.

البته شاید در ساعات ابتدایی که این خبرها منتشر می‌شد برای هواداران استقلال هم جالب بود که دروازه‌بان اصلی رقیب و یکی از ارکان موفقیت‌های اخیر پرسپولیس را در تیم خودشان داشته باشند. اما کمی که اوضاع آرام شد، انگار منطق جای هیجان را گرفت. وقتی هم کریمی مذاکره با بیرانوند را تایید کرد هوادارهای استقلال دوباره مردد شدند و یک دو دستگی پیش آمد. برخی مخالف آمدنش بودند و برخی موافق آمدنش! موضع موافقان ضعیف شدن پرسپولیس بود و موضع مخالفان هم ماجراهای قدیمی پیوستنش از نفت به پرسپولیس و آن پست اینستاگرامی اش که گفته بود طرفدار استقلال است و بعدها پاک کردن همان پست! واقعیت این است که در آن زمان استقلال سید مهدی رحمتی را داشت و سید حسین حسینی هم ذخیره رحمتی بود. رفتن بیرانوند به استقلال شاید رقابت بیرانوند را برای رسیدن به قفس توری استقلال سخت تر می کرد. در هر حال او بر خلاف سلیقه رنگی اش و با نگاه حرفه ای به پرسپولیس رفت و زمان نشان داد که انتخابش درست بوده است.

علاوه بر همه اینها؟ پیشکسوتان باتجربه‌ترِ استقلال مثل حسن روشن و منصور رشیدی به بیرانوند توصیه می‌کنند در پرسپولیس بماند و وجهه و آینده خودش را خراب نکند. هواداران استقلال هم از خودشان می‌پرسند باشگاه اگر آنقدر پول دارد که بیرانوند را بخرد چرا این پول را صرف نگه داشتن مهدی قایدی و محمد محبی نمی‌کند؟ چرا که به نظر می‌رسد حضور قایدی و محبی در استقلال حیاتی‌تر و موثرتر از حضور بیرانوند در این تیم باشد. از طرفی عده‌ای می‌گویند باشگاه این پول را نمی‌دهد و یکی از هواداران متمول و دلسوز استقلال هزینه این انتقال را پرداخت خواهد کرد. اما با این اوصاف نه تنها در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌شود تازه این سوال هم پیش می‌آید که چرا این هوادار دلسوز زودتر هزینه نکرد و پول استراماچونی را نداد تا استقلال از آسیا حذف نشود؟ این همان نکته‌ای است که منصور رشیدی مطرح کرده و دلسوز بودن هوادار متمول را زیر سوال برده است!

این هوادار متمول، اگر واقعا می خواست هزینه کند، ۳۰ میلیارد تومان درخواستی بیرانوند را می داد تا او با پیراهن استقلال، عکس بگیرد!

۱۳۵۹