ورود قوه قضاییه به قراردادهای مالی سرخابی‌ها

ورود قوه قضاییه به قراردادهای مالی سرخابی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- سخنگوی قوه قضاییه از ورود این قوه به ماجرای قراردادهای مالی سرخابی‌های پایتخت خبر داد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که این روزها و در پنجره تابستانی نقل و انتقالات اعداد عجیب و غریبی درباره قرارداد برخی بازیکنان به گوش می‌رسد، سخنگوی قوه قضاییه جدیدترین مقام مسئولی است که به این موضوع ورود کرده است.

ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی خود درباره قراردادهای پرسپولیس و استقلال گفت: "سال گذشته سازمان بازرسی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بازدید به عمل آورد و مطابق با گزارش ها تنها در فصل گذشته تعدادی بازیکن جذب شدند که یا اصلا بازی نکرده‌اند یا فقط 13 درصد زمان بازی کرده‌اند که با آن‌ها 120 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است."

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفته است: "یافته‌ها حاکی از عدم دقت مدیران و کادر فنی در جذب بازیکنان است و در این راستا با توجه به پرونده سازمان بازرسی پیشنهادهای اصلاحی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است و درخصوص تخلفات هم پرونده‌هایی تشکیل شده که در مرحله اخذ دفاعیات از مدیران سابق است."

اگر بخواهیم درباره این قراردادها به مثال‌هایی اشاره کنیم می‌توان به قرارداد بسته‌شده با علیرضا رضایی در دوران مدیریت آجورلو در استقلال اشاره کرد. از طرف دیگر قراردادی که پرسپولیس با لئاندرو پریرا بسته، قرارداد عجیبی به نظر می‌رسد.

در حالی که قوه قضاییه به این موضوع ورود کرده است اما جالب است بدانید که مدیران فوتبال ایران بیشتر از تلاش برای کنترل قیمت بازیکنان و رعایت سقف بودجه به دنبال راهکارهایی برای دور زدن این قانون هستند. اتفاقی که امیدواری برای بهبود شرایط قراردادهای عجیب در فوتبال ایران را به حداقل می‌رساند.

7655