خارج شدن لیگ فرانسه از جمع پنج لیگ معتبر اروپایی

خارج شدن لیگ فرانسه از جمع پنج لیگ معتبر اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ یک فرانسه که به لوشامپیونه معروف است، از میان پنج لیگ معتبر اروپایی خارج شده است و دیگر این لیگ به عنوان یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی به حساب نمی آید.

به گزارش فوتبالی، یوفا به تازگی رده بندی لیگ های معتبر اروپایی را منتشر کرده است و در این رده بندی می بینیم که خبری از حضور لوشامپیونه فرانسه در جمع پنج لیگ معتبر اروپایی نیست.

در این رده بندی، لیگ برتر انگلیس به عنوان معتبر ترین لیگ اروپایی شناخته شده است. پس از لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا قرار گرفته است. پس از سری آ، بوندسلیگای آلمان قرار دارد. در رده چهارم، لالیگای اسپانیا قرار گرفته است. در رده پنجم هم لیگ بلژیک قرار دارد. به این ترتیب لیگ بلژیک در جمع پنج لیگ برتر اروپایی قرار گرفته است.

در رده ششم، لیگ هلند قرار دارد و لیگ فرانسه در رده هفتم قرار گرفته است. در رده هشتم لیگ پرتغال قرار دارد و در رده نهم هم لیگ ترکیه قرار گرفته است. در رده دهم بهترین لیگ های اروپایی هم لیگ سوییس قرار دارد.

این رده بندی بر اساس عملکرد باشگاه های هر لیگ در رقابت های اروپایی مثل لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در پنج سال اخیر محاسبه می شود.

1471