تحول اساسی در فوتبال پایه مصر

تحول اساسی در فوتبال پایه مصر

پایگاه خبری فوتبالی- بنابر اعلام فدراسیون فوتبال مصر، قانون های جدیدی در  لیگ های نوجوانان و جوانان مصر از فصل بعد اعمال خواهد شد که هدف از آن تقویت مهارت های مختلف بازیکنان است.

به گزارش فوتبالی،  در صورت تساوی تیم ها در ۹۰ دقیقه قانونی، ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص خواهد کرد و درواقع هیچ رقابتی با تساوی به پایان نمی رسد. در این قانون جدید تیم برنده در ضربات پنالتی ۲ امتیاز را کسب خواهد کرد و درواقع تک امتیاز معمول که در صورت تساوی به دوتیم تعلق می گیرد،  حذف خواهد شد.

فدراسیون فوتبال مصر این قانون را با هدف افزایش جذابیت و تقویت مهارت بازیکنان در ضربات پنالتی اتخاذ کرده است. بعد از دو شکست تیم بزرگسالان این کشور برابر سنگال در مسابقات جام ملتهای آفریقا و انتخابی جام جهانی که هر دو در ضربات پنالتی به وقوع پیوست، این تصمیم می تواند پنالتی زنان خوبی را درآینده  فوتبال مصر تربیت کند.

از تصمیم های جدید دیگر در رده های نوجوانان و جوانان، احتساب ۲ گل به جای یک گل درصورت ثبت گل با ضربه سر است.

۳ دلیل برای این تصمیم اعلام شده است. اول تقویت مهارت گلزنی بازیکنان با سر، دوم بالارفتن مهارت مدافعان در دفع توپ و سوم تمرکز بیشتر تیم ها روی ضربه های شروع مجدد و تلاش برای بهترین استفاده از ضربه های کرنر و ایستگاهی.

همچنین اگر بازیکنی بتواند با شوت خود خارج از محوطه جریمه دروازه حریف را بازکند، آن گل به جای یک گل، دو گل محاسبه می شود. هدف از این تصمیم تقویت شوت زنی بازیکنان و افزایش تعداد شوت به دروازه در مسابقات گوناگون است. 

باتوجه به ناکامی های متوالی سال های اخیر در رده های مختلف سنی، این تصمیم می تواند تحول بنیادین در زیرساخت های فوتبال پایه مصر ایجاد کند. 

۱۹۷۹